dinsdag 14 oktober 2014

Slachting

Jan,

Ik was net even in de zuidbuurt, riet is nog niet gekapt, maar ik kwam John tegen met zowat de tranen in zijn ogen…
Ze waren aan het slooten bij de surfplas, dus met zo'n grote hark met messen eronder de zijslootjes aan het leegscheppen, nou…..dat was een feestmaal voor de kraaien.




John zei dat hij 1000'en vissen zag liggen en vele gered heeft onder het wier vandaan.
Wat deden die sukkels nou, ze waren vanaf de brug het zijslootje in aan het baggeren naar de paarden toe zeg maar, die vis kon zo niet weg!




Echt het lag bezaait met baars, zeelt, voorn, bliek, snoek, en jawel snoekbaarsjes!!! Wat helemaal apart was, ik ben er nog even gaan kijken, ik redde nog wat hele vreemde kleine visjes cm of 5 die nog springlevend waren eronder, ze waren iets dikker dan palinkjes/aaltjes en hadden iets van vlekjes/strepen, zou dat meerval kunnen zijn!?




Ook vond ik nog levende baarsjes en snoekbaars , die zwommen weer weg dat deed me goed.
Hier wat foto's en toen was de telefoon leeg helaas, had de snoekbaars en mogelijke meerval erop willen hebben….
Mag dat nou zomaar?? Kan Marcel hier niet eens vragen over stellen, het lijkt wel of ze van de vis afwillen…en verderop voor €800.000,- een vistrap maken, rare lui.


Oja, ik had zondag nog 2 snoeken, 1 onder de brug en 1 in de slootjes, net weer 1 in het slootje die 3x toehapte, maar niet bleef hangen.

Er ligt nog een grote 70-80cm bij dat 30km bord van die foto met die gasten die ik je stuurde, die heeft mijn hele genre van streamers al door haha.

Groeten Marcel.

Geen opmerkingen: