zaterdag 4 oktober 2014

Op de snoek en baars

Vandaag gaan Marcel, Wim en ik weer op de snoek en baars. Marcel zoals gewoonlijk met de vliegenhengel en Wim en ik met de FP spinhengels: Wim met een 250 cm 10 grammer en ik met de 200 cm lange 5 grammer.

Marcel heeft kleine streamertjes gemaakt en weet al gauw een drietal baarzen te vangen met zijn lichte vliegenhengel.
Wim heeft een paar dropshot setjes gemaakt en al gauw vang ik daarmee een paar baarzen, waaronder deze mooie van 32 cm:





Losgelaten...



Al snel wordt duidelijk dat het niet zo wild is als gisteren: ik vang een stuk of 15 baarzen, Wim een aantal minder. Wim verspeelt later nog een snoekje.

Marcel gaat verder met grotere streamers en weet twee snoeken te haken: de eerste is ongeveer 60 cm en de tweede rond de 70 cm.





Snoek van naar schatting 60 cm.



De vangst van een snoek van 70 cm met de vliegenhengel.





















Er komen nog twee jongens vissen, waarvan de een volgens eigen zeggen een beginneling is. Deze beginneling haakt een snoek van naar schatting tegen de 90 cm aan de twister. Na een paar minuten drillen waarbij we de snoek duidelijk konden zien, schiet de snoek onder de brug en breekt zijn lijn.

We vissen nog door tot omstreeks half zes.

Jan



Geen opmerkingen: