zaterdag 25 oktober 2014

Acht snoeken in ruim 4 uur vissen

Vandaag gaan Wim en ik op de snoek en later zal Marcel ook aansluiten. Wim vist met de FP 10 grams grafiet spinhengel van 220 cm met een zinkende plug. Ik vis met de FP 5 grams grafiet van 200 cm met een klein spinnertje. Marcel vist zoals gewoonlijk met zijn Orvis vlieghengel met de streamer.






Wim en ik beginnen omstreeks 1 uur en Wim haakt bij een van zijn eerste worpen zijn eerste snoek. Na een korte dril kan Wim hem zelf scheppen en hij blijkt 72 cm te meten. Dit was hem:







Snoek gaat terug.


Dan is het mijn beurt: na een verre worp voel ik een beuk op het spinnertje en sla aan. De vis doet in eerste instantie niet veel, maar na enkele seconden trekt de snoek de hengel hoepel rond en doet de slip van de molen zijn werk. Na enkele ontsnappings pogingen weet ik de snoek in het net te krijgen. De snoek meet bijna 80 cm. Gevangen met 14/00 nylon met een 5 grammer.













Snoek bijna 80 cm.
  




Vlak na mijn eerste snoek verspeel ik nog een snoek die vlak bij de kant aan mijn spinner gaat hangen en enkele seconden later losschiet. Ik ga op een stek verderop en als ik daar enkele minuten sta te vissen heeft Wim zijn tweede snoek vast. Als ik ga kijken heeft Wim de snoek al op de kant. Hij is 65 cm.





Wim weet vervolgens nog een snoek te landen, hij meet 70 cm:





Een 70-er.





Wims volgende snoek, rond de 50 cm:








Marcel weet een snoek aan de streamer te verschalken:







Wim weet nog een snoek te haken:









En andermaal Wim met een snoek:





Wim had in totaal 6 snoeken. Marcel en ik ieder één snoek.

Jan














1 opmerking:

spinner zei

Mooie dag geweest mannen, klasse.

groet andre