vrijdag 24 oktober 2014

Jan,

Net na 5'ven nog even staan werpen in de miezer regen met de mean green groene parkiet streamer met stinger erachter, nou wat een feest(eindelijk) weer zeg!
In het kleine slootje een tijdje een grote snoek staan drillen totdat ze eraf schoot, niet erg..toch een rotplek om te onthaken met die steile kant en auto's.

Even verder einde ervan een mishapper een kleintje was het, altijd leuk gezicht in dat slootje, je ziet alles gebeuren.
Ze hadden van de week weer gebaggerd daar, dus het verbaasde mij dat de snoeken er nog zaten, ik verwachtte ze meer…juist, op naar de Baron, waar het nog steeds niet gemaaid is helaas, dus ik had maar een klein bevisbaar stukje langs het boertje, voor jullie is er wel een groot gat in het riet zag ik, ik kan er niet uit de voeten daar met de vliegenhengel. Maar goed, op dat kleine stukje pakte ik dus mooi 2 snoeken en 1 eraf op het laatst, er liggen er dus veel en is vrij helder!

Blijkbaar toch erheen gevlucht door de baggeraar. De eerste die ik haakte was een kleintje van nog geen 60cm en schoot onder de kant eraf, tja die tel ik maar niet mee, bij de volgende worp een tik en kolk erachter, volgende worp raak, weer een kleintje van ±55cm die op de kant al los was, heerlijk die haken zo.
Nog even tussen het riet gestaan, maar dat ging dus niet. Nog een verre worp naar de baron en langs het boertje binnen gestript, mooie vette dreun in het smaller wordende slootje, daar lag dus nog een mooie die erg hard vocht, maar door het schone water zag ik al dat het geen reus was. Op de kant bleek ze toch nog 78cm te zijn.

Kortom een schitterend ander half uurtje lekker gevist, wel doorweekt, maar het was weer ouderwets druk met aanbeten en alle snoeken zaten voorin de bek gehaakt, geen tang nodig gehad!
Oja op de terugweg in het slootje greep een kleine snoek de relatief grote streamer nog vol langs de kant, de dombo bleef er stil mee in de bek liggen en na een seconde gaf ik maar een tik met de hengel, los helaas, aanslaan onder de kant gaat lastig met zo'n lange hengel, een 'strip/strike' al vissend haakt veel beter.
Foto is niet zo scherp zie ik nu, het was wat schemerig inmiddels, beetje opgekrikt.




Groetjes Marcel.

Geen opmerkingen: