zondag 28 oktober 2012

Zaterdag 27 oktober 2012: met z'n drieën op de snoek

Vandaag, zaterdag 27 oktober, gaan Marcel, Wim en ik weer op de snoek. Wim en ik beginnen omstreeks half twee, Marcel begint een uurtje later.

Een groot verschil is het weer met dat van vorige week zaterdag: er staat een straffe noordoosten wind en het is gewoon winterskoud, ik schat een graad of 6. Gelukkig schijnt de zon wel, maar uit de zon in de wind is het net januari. Geen uitgelezen snoekweer dus en dat blijkt ook wel uit de vangsten.

Het water is een stuk helderder dan vorige week: je kunt tot een flink stuk gewoon de bodem zien en dat vind ik ook al geen goed teken.

Als eerste weet ik een minisnoekje te haken op mijn Salmo plugje. Het beestje is amper twee keer zo groot als de 9 cm grote plug:


Minisnoekje op de Salmoplug

Verder krijgen Marcel en Wim slechts een enkele tik op hun streamer of plug.

We verkassen naar de grotere plas, maar ook daar is Wim de enige die een snoek verspeelt: de snoek greep waarschijnlijk de lange staart van de streamer en werd niet gehaakt.


De grote plas.

We besluiten weer naar de eerste stek terug te keren. Maar ondanks een zestal toeschouwers blijft het slecht.


Een zestal toeschouwers.


Marcel weet toch nog een aardige snoek van krap 68 cm te vangen aan de Izumi 4 play plug.



Snoek aan de Izumi 4 play plug van Marcel.


Snoek is onthaakt en opgemeten.


Snoek van 68 cm aan de Izumi 4 play plug van Marcel.

Dit blijkt de laatste vis die we vangen en wanneer het begint te schemeren haken we af.

We gaan door tot de schemer.

Ik droom er van een van onderstaande snoeken te vangen aan een lichte Fairplay hengel( van de site van Totalfishing http://www.totalfishing.nl/sportvisnieuws,33,12972.html) :









Voorlopig alleen maar dromen........



Geen opmerkingen: