zaterdag 6 oktober 2012

Met z'n drieën op de snoek

Zaterdag 6 oktober 2012

Vandaag gaan Marcel, Wim en ik samen op de snoek en baars. 's Morgens regent het stevig, maar het KNMI verwacht dat het in de loop van de dag droger wordt en 's middags zou het zelfs opklaren, bij een matige westenwind. Deze verwachting blijkt uit te komen en omstreeks twee uur 's-middags beginnen Wim en ik. Marcel blijkt er al een paar uur op te hebben zitten en heeft al een snoek en drie baarsjes gevangen.

Snoekje gevangen door Marcel aan de rapier


Snoekje gevangen door Marcel aan de rapier



Marcel vangt als eerste van ons drieën een snoek met een fourplay plug. Het is een snoek van in de 50 cm schatten we. Hier het laatste stukje van de dril. Marcel laat de snoek even kalmeren want hij sprong nogal in het water: laatste stukje snoekdril (Het is in HD dus kies de hoogste resolutie bij het radartje onderaan het filmpje in Youtube)

Even onthaken


Even laten zien in totaal


Close up van de snoek


Even later krijg ik een aanslag op mijn 45 mm terrible spinner die ik gebruik met mijn FP 10 grams grafiet van 250 cm. Deze hengel is een stuk zwaarder dan de 5 grams FP grafiet die ik doorgaans gebruik. De snoek van 60 cm laat deze hengel dan ook niet zo ver buigen als de 5 grammer. Marcel filmt nog een stukje van de dril met zijn Iphone: snoekdril 60 cm
Dit was hem:

Snoek 60 cm aan de FP 10 grams grafiet 250 cm

Marcel zet de snoek terug:

Marcel zet de 60-er terug.


Niet lang daarna sla ik weer een vis aan, maar de vis doet eerst heel weinig. Ik vermoed eerst dat ik een zeelt of brasem heb gehaakt, maar even later blijkt het toch een snoek te zijn die echter wel vals gehaakt is in zijn voorste, linker borstvin. Na meting blijkt hij 69 cm te zijn. Het onthaken gaat wel makkelijk en na een foto zet Marcel hem terug. Dit was hem:


Snoek 69 cm aan de FP 10 grams grafiet 250 cm


Kort na deze vangst proberen we het in de smalle, ondiepe slootjes die in verbinding staan met de plas waar we eerst visten.
Dit water zal straks worden doorkruist door de Blankenburgtunnel.
Einde van het visplezier.



Marcel vangt daar nog twee snoekjes. Een van deze snoekjes vangt hij pas nadat hij drie keer eerder los schiet of mis pakt. Ook vangt Marcel nog een aantal baarzen en  baarsjes.

Na driemaal missen raak!

Na driemaal missen raak!




Zelf vang ik ook nog twee snoekjes, waarvan een echt klein. Ook vang ik nog een paar baarzen, waarvan dit er een was:





Wim vangt een enkel klein baarsje en weet pas aan het einde van de sessie een snoekje van ongeveer 45 cm te vangen.

Met z'n drieën hebben we toch 9 snoeken en snoekjes en een aantal baarzen weten te verleiden. We hebben slechtere dagen gehad!

Omstreeks 6 uur 's avonds stoppen we.


Geen opmerkingen: