donderdag 25 oktober 2012

Marcel blijft vangen

Marcel heeft de afgelopen dagen nog een paar uurtjes kunnen vissen. Gisteren had hij wel 25 baarzen, waaronder een paar mooie:

Baars aan de rapier
Marcel had ook nog een snoekje:



Snoekje gevangen door Marcel

Vandaag heeft hij ook gevist en Marcel e-mailde mij:

"Hoi Jan, had net nog een bekende van je, samen met 2 anderen waaronder een van 68cm, 2 niet gemeten bij de baron.
In het kleine slootje weer wat baarsjes waaronder weer hele vette die ik haast niet eruit getild kreeg met de rapier.

Op een gegeven moment leek het wel of er 10 aalscholvers tegelijk door het slootje zwommen, echt niet normaal hoeveel golven er waren en vissen er sprongen, er was gelijk niks meer, maar wat het nou was??

Hier wat plaatjes, die gewonde zijn bewogen, die moest snel terug!"



Snoek op de plug


Snoek gaat weer in zijn element terug.


Snoek aan de plug.


Snoek met forse wond: aalscholvers?


Closeup van de wond
Dat is een flinke wond Marcel. Ik vraag me af hoe dat gekomen is, een aalscholver lijkt me eigenlijk niet waarschijnlijk. Misschien met uitbaggeren gebeurt?




1 opmerking:

Anoniem zei

Lijkt wel een schroef van een bootje, maar die heb je daar niet. Maar als je een snoek terugzet en die begint te wurmen en kletterd dwars over zo'n harde rietstengel......ik weet het niet, blijf het een rare wond vinden, had jij die laatst ook niet gevangen? dacht zoiets te lezen..
Vandaag met 4 verschillende pluggen gevist, allereerst de weerhaken weggeknepen, toen kwam ik erachter dat ik een zinkende snoek immitatie plug had, die gooide wel lekker maar voor daar niet geschikt. Toen nog een type medium S-achtige als van S-peare destijds, die dreef wel maar bij het minste rukje zat die in de bodem.
Gewoon middagje testen, veel volgers gehad, denk dat de streamer ze straks over de 'kant' trekt.

Marcel