zaterdag 4 januari 2014

Op de snoek met plug en streamer

Vandaag gaan Wim, Marcel en ik voor het eerst in 2014 op de snoek: Marcel weer met vliegenhengel en streamer en Wim en ik met een plug. Het is zeer zacht voor de tijd van het jaar: een graad op 8 bij een zuid- zuidoostenwind die best wel krachtig is. Het is half tot zwaarbewolkt.





We beginnen in de driehoeksvijver waar Marcel en Wim een paar volgers krijgen. Wim weet als eerste een snoek te haken. De snoek is omstreeks 55 cm.








We vissen nog een uurtje door op deze stek, maar besluiten te verkassen wanneer we geen aanbeet meer krijgen. Op de nieuwe stek gaat Marcel een stuk verderop vissen en Wim en ik vlak bij elkaar. Al gauw weet ik een snoek te haken met mijn Salmo plugje op de FP 12 grammer. De snoek blijkt 68 cm te zijn. Wim maakt een paar foto's van de dril:













Snoek is teruggezet.



Dan zien we Marcel in de verte gebaren dat hij er ook een heeft. In eerste instantie denken Wim en ik dat het een kleintje is, maar Marcel blijft gebaren en daarom snellen we naar hem toe. Het blijkt allerminst een kleine snoek te zijn die de zelfgemaakte streamer van Marcel heeft gegrepen. Marcel vertelt dat de snoek de streamer pakte nadat hij deze voor de opening van de verbindingsbuis heeft langs getrokken.





De snoek blijkt 84 cm te zijn en is volgens Marcel dezelfde als die ik vorige week zondag ving.

Marcel heeft de dril nog gefilmd met zijn GoPro 3 duikersnoek

Ik vang nog een klein snoekje aan de Salmo plug: 


Hierna verkassen we en op de nieuwe stek op de grote plas weet Wim een grote baars te vangen van 40 cm!




Wim mist nog tot twee keer toe een snoek die vlak bij de kant afhaakt.

Omstreeks vijf uur gaan we weer huiswaarts.




Geen opmerkingen: