zondag 12 januari 2014

Snoek tuinfeest

Marcel heeft vandaag nog gevist:


Hoi Jan,

Vanmiddag nog even gevist vanuit de tuin, eindelijk trapten ze er weer in, maar wel op een donkerdere streamer dan normaal!
Ik zal de opnames ook nog even nakijken of het gelukt is, die komen vanzelf online:  Tuinsnoeken
Mooie snoeken, van 90 en 82cm en lekker dik.
Toen ik erna nog even mijn lijn wilde strekken, viel de streamer op het terras, die snoek had veel geluk dus.
Wat een rommel die Drennan PikeWire zeg, 1 kinkje en voor het vliegvissen is het niks meer.
Als iemand wat beters weet afgezien van die knot2kinky titaniumdraad, dan hoor ik het graag.

Deze was 82 cm...






En deze was 90 cm,



Groeten Marcel.

9 opmerkingen:

spinner zei

Hoi Marcel,
Ik zelf als oud vliegvisser heb jaren lang gewoon een stuk amnesia gebruikt ,2 mooie lusjes maken met een sleeve en een drupje seconde lijm,werkte prima .

gr andre

Anoniem zei

Hoi André,
gister weer even een takje geraakt, weer een kink in die draad, ik kan het dus weer uit voorzorg vervangen zucht…
Ik denk dat ik die gecoate staaldraad maar ergens zoek en die gewoon smelt.
Amnesia…ik ga er eens naar zoeken hoe of wat,
bedankt!
Marcel

Jan zei

"Amnesia…ik ga er eens naar zoeken hoe of wat,"

Ik ben ook "vergeten" wat amnesia was.

Jan

Unknown zei

Hoi Marcel,
ik gebruik sinds 2 jaar Authanic wire = Dyneema steel line,je kan het gewoon knopen.Ik zelf gebruik het met een spiral lock,die knoop ik met een kunstaas knoop aan,en aan de andere einde maak ik een lus,dan maak je aan je hoofdlijn ook een lus,zo kan je na het vissen het onderlijn er gewoon weer afhalen en aan doen zonder ieder keer een knoop te leggen.En je kan met de sluiting heel gemakkelijk van streamer wisselen.

Groet Alan.

Anoniem zei

Hoi Alan, klinkt interessant, heb je een link daarvan?
Ik ben dat geknoop ook wel zat, moet het uit voorzorg elke sessie vervangen, want het zal maar breken door al het gezwiep bij een snoek.
Marcel.

Henk zei

In 25 jaar snoekstreameren met de vliegenhengel heb ik zowat alles gebruikt en getest wat in aanmerking komt voor een snoekonderlijn.

De laatste 5 jaar gebruik ik knoopbaar staaldraad :
http://www.poseidonflyfishing.nl/index_bestanden/Page536.htm

Het kinkt nauwelijks en als het eens kinkt dan wrijf je de kinken er zoweer uit.
Geen gedoe met sleeves waar de lijn op afknapt.Het is prima knoopbaar. Voor mij de oplossing voor een ideale snoekonderlijn.

Poseidon levert alleen aan de winkelier maar als je even googled op knoopbaar staaldraad dan vind je wel een adresje.

Groeten,
Henk Moelker.
http://de-schreineriaan.clubs.nl/

Anoniem zei

Hele goede tip Henk, enorm bedankt!
Ziet er goed en betrouwbaar uit, ik was al bezig met gecoate staaldraad van Spro en Drennan, maar het blijft onbetrouwbaar met een sleeve.
De snelheid die ik genereer met de dubbelstrip en dan voorwaarts een tak achter oppik, het laat zich raden wat er dan gebeurt....het kinken is weg, maar de lijn slaat dwars door de sleeve die toch met een goede 'Rage' sleeve tang is gekneld en sec.lijm geborgd.
Weet jij een fysieke zaak in de buurt hier of iets op het net zoeken?

Marcel.

Henk zei

Hoi Marcel,

Wout van Leeuwen had het een paar jaar geleden op voorraad en Lureparts verkoopt het :
http://www.lureparts.nl/nl/alle-onderdelen-voor/leaders-stingers-maken/knoopbaar-staaldraad

Anoniem zei

Hoi Henk,
ik ga er achteraan! Wout gaat toch weer opnieuw beginnen met vliegvis spullen nu Kok wegens hartklachten gestopt is en Rothfuz er niet meer is, eindelijk weer wat in de buurt!

Marcel.