zaterdag 7 december 2013

Sage vs Fairplay 2 - 0

Vandaag gaan Marcel, Wim en ik weer op de snoek op dezelfde stek als waar we vorige week ook visten. Marcel wist toen 2 snoeken van 70 cm te vangen met zijn Sage vliegenhengel met streamer.

Vandaag gaat Marcel weer met zijn Sage vliegenhengel met streamer en Wim gaat met de FP 10 grammer met streamer en ik met de FP baitcaster light en ultralight met plug.

De wind is westelijk en matig en het is een graad of 7 bij een zwaarbewolkte hemel, eigenlijk wel goede omstandigheden voor de snoek.

We gaan ieder op verschillende gedeeltes van de stek vissen en later hoor ik dat Marcel een snoek aan de streamer heeft gevangen van naar schatting 50 cm. Dit was hem:

Snoek van Marcel gevangen aan de Sage vliegenhengel met streamer.

Wim en ik gooien vruchteloos, krijgen zelfs geen enkele aanbeet.

Niet veel later is het weer Marcel die een snoek vangt op de vliegenhengel. Hij haakt hem bij een waterafvoer. Ditmaal ben ik getuige en kan ik wat foto's maken:







Bucktail streamer.

Sage + Bucktailstreamer = snoek.




We gaan tenslotte terug naar de plek waar Marcel zijn eerste snoek ving en daar verspeelt Marcel nog een snoek van naar schatting 70 cm: hij blijft een paar tellen hangen en schiet dan los.

Wim en ik blijven visloos, terwijl Wim toch net als Marcel met een streamer vist. 

Fairplay moet het afleggen tegen Sage net als vorige week.

Door de snel invallende duisternis stoppen we omstreeks 5 uur.


Geen opmerkingen: