zaterdag 14 december 2013

Op de snoek met streamer en plug.

Vandaag gaan Marcel, Wim en ik weer op de snoek op de grote plas. Marcel en Wim gaan met de vlieghengel met streamer en ik met de plug. Ik heb deze week een FP 12 grams spinhengel op MP gekocht met een lengte van bijna 250 cm. Het is een hengel die al op een kleine snoek flink doorbuigt. Ik denk dat de hengel minstens 40 jaar oud is. Ik gebruik deze FP 12 grammer vandaag voor het eerst i.c.m. mijn Luxor spinmolen met 17/00 Maxima en ik gebruik eerst een Salmo plug en later een Izumi 4 play plug.

Het is half bewolkt bij een graad of 8. De zuidwestenwind is in het begin zwak, maar neemt in de loop van de middag toe. Omstreeks een uur beginnen we.

We vissen hele stukken af maar de snoek geeft niet thuis: Wim verspeelt een kleine snoek en Marcel ziet alleen een paar volgers achter zijn streamer.

Op de plek waar ik in november 2012 een snoek van 90+ cm ving, maak ik een verre worp met de FP 12 grammer met Izumi plug. Ver uit de kant voel ik een aanslag en ik sla aan: snoek! De snoek trekt de 12 grammer in een mooie bocht en de slip van de Luxor voorkomt dat de lijn breekt. De snoek maakt een paar korte runs voordat ik hem naar de kant kan dirigeren. Ik schat de snoek in het water op rond 65 cm. Marcel filmt de dril met zijn GoPro en Wim maakt een paar foto's. Hier de link naar het filmpje: snoek op FP 12 grammer.

Wim heeft nog wat foto's genomen van de snoek die 70 cm blijkt te meten.




Snoek 70 cm aan FP 12 grammer.




Na het terugzetten vissen we nog door. Wim, die zijn vlieghengel heeft verruilt voor zijn FP 8 grammer Cobolt met plugje, krijgt nog een volger van zeker 80 cm vlak bij de kant, maar helaas grijpt de snoek niet toe.
Dit was het laatste teken van leven en omstreeks 5 uur stoppen we.

Geen opmerkingen: