donderdag 26 december 2013

Streamersnoeken in een stadsvijver.

Van Marcel kreeg ik onderstaand relaas toegemaild:

"Hoi Jan,

vandaag moest en zou ik de tuinvijver repareren, deze liep steeds leeg, er zat achteraf een groot gat in de rivier en dus een nieuwe rubber mat erin gelegd en werkt weer super!
Voor ik eraan begon had ik natuurlijk eerst wat van die kippenkorrels in de sloot gegooid, na een uurtje zit het dan meestal vol met witvis…en….juist!

Die snoek die ik gisteren verspeelde door een stomme fout, mijn lijn schoot uit mijn hand, moest ik terugpakken…maar deze blijkt niet achterlijk!
De hele tijd staan werpen met de geel/bruine EP-streamer met Ad Swier haak, maar geen tikkie, terwijl de witvis van schrik steeds wegsprong, er zat dus snoek.
Weer die streamer over de plek van een grote kolk en weer geen reactie…hmmmm.
Ik deed er snel een hele simpele kleinere rood/witte streamer aan met kleine haak en….deze was nog niet nat genoeg en hij werd al gegrepen net onder de oppervlakte, prachtig gezicht! Die hing dus en snel de camera neergezet.
Het bleek naar schatting een dikke 80'er dame te zijn, de haak zat netjes voor in de bek en kon zelfs met de hand verwijderd worden, top!
Ik had speciaal voor de vissen nu eens een rubbermat neer gelegd, wel zo vriendelijk..

Toen weer even wat aandacht naar de tuinvijver, de filters moesten nog schoongespoten worden en ben je zo een uur mee verder, ondertussen nog wat voer in de sloot gegooid….
Na een tijdje maar weer eens de hengel gepakt en na de eerste worp schoof er onder de kant al een mooie snoek overheen, prachtig om te zien, het is er vrij helder.
Ook deze zat voorin de bek gehaakt, ik gok een hoge 70'er en was er weer met de hand uit, hier moet ik er meer van maken die streamers, zal ook wel op 'de plas' werken…
Buiten mijn bereik zag ik ook snoek jagen, dus eerdaags de sloot maar eens aflopen, lekker ouderwetse nostalgie voor mij zo'n thuiswedstrijd.
Je kunt het leuk vinden of niet, dit is dichtbij met voornamelijk grotere snoeken, en zit je vast... kom ik met de boot (-;
Aan het eind van de dag had ik weer een aanbeet die blijkbaar aan de staart van de streamer hing, ik had nu eens een lange zonkerstaart gemonteerd, maar deze schoot al snel los met grote kolk achter latend.

De film met de GoPro 3streamersnoeken in stadswater

Kortom leuke en productieve dag zo! Veel streamers kunnen testen waaronder ook een dahlberg diver, die gaat haast niet onder en leuk voor de kleine slootjes en vast spectaculair.

Groetjes Marcel.


foto's voor de kleurtjes, oogt wel beter…"

Geen opmerkingen: