maandag 23 december 2013

Snoeken met streamer en plug

Gisteren, zaterdag, viel de visdag in het water, maar vandaag zijn de verwachtingen beter: in de morgen droog met een (stevige) zuidwesten wind bij een graad of 8. We gaan in de grote plas en Marcel gaat met zijn Orvis vlieghengel met een streamer vissen. Wim vist met zijn Pezon & Michel spinhengel met spinner en later een plug en ik met mijn FP 12 grammer met Izumi 4 play plug. We beginnen omstreeks 10 uur.

Al na drie worpen weet Marcel een snoek te haken: de streamer met Ad Swier haak(weerhaakloos) zit netjes voor in de bek. Dit was hem:






Ik heb ook de dril voor een deel gefilmd: Marcel met snoek op streamer

Na deze vroege vangst blijft het lang stil: Marcel krijgt nog een paar volgers. Van een van die volgers ben ik getuige: de snoek zwemt helemaal tot bij de kant achter de streamer aan en komt tot aan het oppervlakte maar haakt op het laatste moment af. Frustrerend, maar wel spannend om te zien.
Ik krijg een enkele tik en ook nog een volger die met een grote kolk zijn aanwezigheid verraad vlak achter mijn plug. Hij grijpt echter niet toe, ook niet na de talloze keren dat ik dezelfde plek bestook met mijn plug.

Omstreeks een uur haak ik af, terwijl Wim en Marcel nog door gaan.

Update: Wim heeft omstreeks 15:15 uur een snoek van 95 cm gevangen! Er is geen foto want de camera van Wim gaf een card error.....

Marcel heeft met zijn GoPro 3 ook nog opnamen gemaakt: Marcel GoPro opnamen




7 opmerkingen:

Anoniem zei

Klopt en helemaal doorweekt, nog flink wat grote volgers tussen de 2 duikers en ook die achterin het slootje bij het hek volgde een 70+er, wat ze hebben weet ik niet, misschien missen ze de bucktail streamer....ik ook.
Wim verspeelde nog een vis waar jij de stofwolken had, ik denk in het lipje gehaakt met te weinig vlees maar drillen deed hij ook niet echt.
Ben nu niet thuis, maar een compilatie volgt nog.

groetjes Marcel.

Anoniem zei

Hai Jan,

Bij de allerlaatste worp, Marcel was net weg, knalde vlak onder de kant een snoek op de plug. Op dezelfde plek waar Marcel al die volgers had. De snoek bood eigenlijk weinig weerstand.
Pas bij het scheppen bleek hij groter en veel dikker dan ik had gedacht. Bij meting was hij 95 cm.
Helaas liet mijn fotocamera het geweldig afweten. Bleef maar card error geven. Uiteindelijk heb ik de snoek maar teruggezet omdat het allemaal veel te lang ging duren. Bovendien had ik "last" van
wandelaars met honden. Ze waren zo belangstellend dat ze bijna op mijn hengel gingen staan.
Het was eigenlijk een rare visdag. Nadat jij weg was hebben Marcel en ik 1,5 uur op
deze plek gevist. Afgezien van de ene snoek die losschoot had ik geen enkele aanslag gehad en dan op het laste moment knalt een mooie snoek op de plug.

M.v.g.

Wim

Anoniem zei

Haha Wim, precies wat ik dacht, zie het al voor me…snoek op de kant en jij maar rammen op die cam brrrr, kunnen we haar nog eens vangen of zwemt ze nu met een zuurstoffles rond?

Gek he, ik had al zo'n gevoel hiervan, ik keek al steeds om toen ik wegliep, van die haakt dat beest straks…er zaten er meerdere te volgen daar.
Volgende keer een 'cam'streamer bouwen, je weet niet wat je ziet dan daaronder!

Marcel.

Anoniem zei

Hai Marcel,

De snoek zwemt nog vrolijk rond hoor. Ik ben maar niet te lang doorgegaan met de camera omdat de
omstanders (en de loslopende honden) wel heel erg enthousiast waren en ik de zaak niet helemaal in de hand had.

M.v.g.

Wim

Anoniem zei

Gewoon bij de minste twijfel, haak te ver..e.d snoek in het net even te water, had met die mensen en camera ook mooi gegaan, doet die camera het alweer?

Marcel.

Anoniem zei

Helaas niet.
De card van de camera is om een of andere reden niet meer toegankelijk. Ik heb de card in twee cardreaders gehad! Heel vervelend omdat er ook andere foto's opstaan die nu waarschijnlijk verloren zijn gegaan.

Wim

Anoniem zei

Tja een beetje nat was het wel he….waterproof, onthoud dat goed.
Maar goed, tijd voor vissen! Ik duik eerdaags wat stadswater op, snoek zoeken en het OVM.
Die beesten zijn het helemaal zat daar op die vijver heb ik het idee, heb teveel zien volgen.

Marcel.