zondag 19 mei 2013

Weer op pad met de Fairplay Brasemhengel

Vandaag gaan Wim en ik weer met de brasemhengel achter de brasems, kroeskarpers, windes en ruisvoorns aan. We beginnen ongeveer om 3 uur. In het begin is het nog aardig warm, zonnig weer, maar al spoedig trekt de lucht dicht en wordt het gewoon koud, zoals het al vanaf november vorig jaar koud is.

We voeren met een mengsel van brood en havermout en vissen met brood.

Als eerste haak ik een brasem die 50 cm blijkt te zijn. Dit was hem:


Brasem 50 cm


Het eerste uur zijn de aanbeten schaars en Wim haakt uiteindelijk een kroeskarper van 40 cm.

Kroeskarper 40 cm.

Ruim een half uur later weet Wim een tweede kroeskaper te haken die 44 cm blijkt te meten.


Wim bezig met de dril van een kroeskarper van 44 cm.

De kroeskarper is uitgedrild.

Kroeskarper 44 cm.
Close up van de kroeskarper.

Een half uur later weet Wim zijn derde kroeskarper van de dag te landen. Hij mat 42 cm.

Kroeskarper van 42 cm.

Kroeskarper van 42 cm.


Mijn vangsten blijven duidelijk achter, maar uiteindelijk weet ik nog een brasem van 55 cm te vangen.

Brasem 55 cm.

We vangen allebei nog een aantal ruisvoorns en kleinere brasems. Omstreeks 7 uur gaan we naar huis.




Van Marcel kreeg ik nog een e-mail over zijn vangsten met de vlieghengel:

"Hoi Jan,

Grappig dat jij die kroeskarpers ook veel vangt, ik had ze van de week op de Fairplay aftma 2 vlieghengel, dat was wel een vechtpartij hoor.

Kroeskarper gevangen met FP#2


Ik ben nu ook bezig om met een carpbolletje/zalm eitje de karpers te foppen en dat lukt ook best aardig, van de week 3 achter elkaar en gister 1'tje."


Schubkarper ongeveer 60 cm op de vlieghengel door Marcel.

Marcel heeft de dril van één van de karpers aan de vliegenhengel gefilmd.
Kijk hier:Filmpje karper op de vlieghengel met zalmeitje



Geen opmerkingen: