zaterdag 11 mei 2013

Weer op de brasem

Vandaag gaan Wim en ik er opnieuw op uit met de Fairplay Brasemhengel Cobold. We gaan op dezelfde plek waar we afgelopen donderdag veel succes hadden.

Wanneer we omstreeks half twee 's middags richting de stek fietsen merken we al dat de wind aanzienlijk sterker is dan afgelopen donderdag. Ook is het wat frisser en heeft het in de ochtend geregend. Voor vanmiddag geeft het KNMI een enkele bui op.

We vissen weer met brood en maken een voertje van brood met havermoutvlokken.
De wind blijkt best wel hinderlijk en tot overmaat van ramp krijgen we een paar flinke buien op ons dak. Wim heeft een regenpak bij zich, ik niet......

Wim haakt als eerste een brasem die 51 cm blijkt te zijn. Met veel moeite wordt de brasem uit de plompebladen gehouden.




Zo buigt een Fairplay brasemhengel....


Brasem 51 cm.

Close up van de brasem.


Even later haakt Wim een winde van 52 cm.:




Vervolgens haakt Wim een flinke brasem van 50 cm.:




Dan vang ik een kroeskarper van 39 cm. die Wim hier voor mij vasthoudt:




Niet veel later vangt Wim een brasem van 53 cm. Bepaald geen schoonheid. Zal wel door het paaien komen.





Wim bezig met de dril van een van zijn brasems.

Dan vang ik ook eindelijk een vis van betekenis. Ik zie mijn pennetje mooi schuin de diepte in verdwijnen en sla aan. Na een korte dril blijkt het een brasem van 56 cm te zijn die onder de paaipukkels zit.

Brasem 56 cm.

Close up brasem 56 cm.

Wat later weet ik weer een brasem te vangen van 50 cm:

Brasem 50 cm.


In totaal had Wim een stuk of zeven brasems, twee windes(één nog verspeeld) en een paar mooie ruisvoorns. Wim verspeelde nog een mooie kroeskarper vlak voor het scheppen en waarschijnlijk ook een karper die losschoot.

Ik had een stuk of vijf brasems en een kroeskarper en wat kleinere blankvoorns en ruisvoorns.

Het was lastiger vissen met de harde wind en de regen, maar de vangsten waren toch goed.

Omstreeks kwart voor zes stoppen we ermee.


1 opmerking:

Henk zei

Mooie vangsten aan nog mooier buigende hengels.
Mooie foto's ook Jan !

Groeten,
Henk Moelker
http://de-schreineriaan.clubs.nl/