zaterdag 18 mei 2013

Wederom met de brasemhengel

Vanmiddag gaan Wim en ik weer met de Fairplay brasemhengel vissen op onze bekende stek. Het is vandaag zwaar bewolkt, maar de wind is hooguit zwak uit het westen. Gisteren is er een bak regen gevallen en even vrezen we dat er gemalen wordt, maar dat is gelukkig niet zo.

Omstreeks half twee beginnen we en Wim maakt een voertje van brood met havermoutvlokken.

Het blijkt al snel dat het geen superdag zal worden, want de eerste drie kwartier krijgen we amper een stootje.
Dan zie ik mijn pennetje verdwijnen en sla aan: hangen! De vis geeft redelijk wat verzet en blijft doorvechten. Het blijkt geen brasem, maar een kroeskarper te zijn. Hij was 45 cm:

Kroeskarper 45 cm.



Merkwaardig dat we nu regelmatig kroeskarper vangen hier,die vingen we hier anders nooit.

Een half uurtje later gaat mijn dobber weer onder en wanneer ik sla voel ik meteen dat het geen brasem is. Het is andermaal een kroeskarper. Deze is zelfs een cm langer dan de vorige: 46 cm. Dit was hem:


Kroeskarper 46 cm.


Dan krijgt Wim ook eindelijk eens goed beet en hij vangt een brasem van 49 cm:


Brasem 49 cm.

Dan vallen de aanbeten een tijdje stil totdat ik weer een wegloper krijg en alweer blijkt het een kroeskarper te zijn. Hij mat weer 46 cm:

Kroeskarper 46 cm.

Dan is Wim weer aan de beurt en ook hij vangt een kroeskarper van 44 cm. Dit was hem:

Kroeskarper van 44 cm.

Kroeskarper van 44 cm.

Ik heb alleen de belangrijkste vangsten vermeld en gefotografeerd. Wim vangt bij elkaar een kroeskarper en een stuk of 6 brasems en een winde.

Ik had 3 kroeskarpers en een stuk of 3 brasems die geen van allen de 50 cm haalde. Ook had ik nog een ruisvoorn.
Omstreeks 6 uur stoppen we.

1 opmerking:

Anoniem zei

Beste Jan,

Mooie vissen op schitterend buigende hengeltjes.
Vraag: weet je zeker dat dit kroeskarper is? Ze lijken verdacht veel op giebels..

Groet,
Frans.