donderdag 27 november 2014

Glass King snoeken voor Wim


Hallo Jan,

Ik was gisteren wat eerder thuis en ben nog even een half uurtje gaan vissen in de wetering bij mij achter.
Aangezien jouw 5 grams Glass King net klaar was (alle wikkelingen opnieuw gelakt, kapot oog vervangen etc.) heb ik met deze hengel gevist.
Ik wilde ook wel eens vissen met een van de eerste hengels die door Schreiner zijn gebouwd!
Ik viste met de Glass King in combinatie met een Sahara 500 molentje. Bij de eerste worp had ik al een snoekje van ongeveer 50 cm (zie foto).








Bij de tweede worp weer een snoekje van 40 cm. Dit gaat aardig dacht ik.
Een paar worpen later zag ik een enorme golf achter de spinner aan komen. De spinner werd gepakt maar  de snoek kwam recht op mij af en ik kreeg geen goed contact.
Het leek wel of de snoek helemaal niet door had dat hij gehaakt was.
Vlak onder de kant nam hij plots een spurt en de slip van de Sahara krijste terwijl de Glass King boog tot in het handvat.
Na een meter of 10 schoot de snoek helaas los. Ik weet niet hoe groot hij was maar aan de boeggolf in het water te zien was dit een behoorlijke snoek.
Ik heb nog een kwartiertje door gevist maar kreeg geen enkele aanslag meer. Kortom, de Glass King heeft zich in de praktijk bewezen.
Het is een leuk hengeltje dat na 50 jaar nog steeds goed bruikbaar is. Hij heeft helaas wel een manco; een oogje extra had best gemogen maar dat had je zelf ook al geconstateerd.
Ik zal hem zaterdag meenemen.


Met vriendelijke groet,

Willem

Geen opmerkingen: