zaterdag 15 november 2014

Regen regen regen ......

Vanmorgen regent het maar de verwachting is dat het in de middag droog zou worden. Die verwachting komt niet uit en Wim belt af. Wanneer het 's-middags rond één uur nog slechts een beetje miezert besluit ik het er toch even op te wagen. Wanneer ik omstreeks kwart over één op mijn stek arriveer miezert het nog steeds en dat zou de komende twee uur alleen maar erger worden. Wanneer ik mijn Fairplay grafiet 5 grammer met Elcedo Micron aan het optuigen ben arriveert ook Marcel met de auto. Hij gaat het met de Fairplay 10 grams cobold met Penn 420 molen en een plugje proberen.

Na een half uurtje gooien krijg ik een aanslag op mijn spinnertje. Ik sla aan en voel meteen de kopschuddende bewegingen van een snoek die weet dat hij zich vergist heeft in het uitzoeken van een prooi. De snoek gaat niet één keer door mijn slip heen en na enkele minuten kan Marcel hem grijpen. Het spinnertje zit voorin de bovenkant van de snoekenbek en is makkelijk te onthaken. Hier onder foto's:










Snoek van bijna 60 cm.



Dit was voor mij de enige aanslag die ik kreeg. Marcel krijgt een enkele aanslag op zijn plugje, maar daar blijft het bij. We zijn inmiddels helemaal doorweekt en besluiten omstreeks half vier te stoppen.

Jan




Geen opmerkingen: