zaterdag 22 november 2014

Een 90-er voor Wim

Vandaag gaan Marcel, Wim en ik weer achter de snoek aan op onze bekende stek. Marcel en ik met Fairplay hengels, Wim met een bb4 van Pezon. Marcel en ik beginnen omstreeks 1 uur, Wim komt drie kwartier later. Ik vis met een 15 grammer met een meerdelige plug. Na een kwartier haak ik een snoekje van een centimeter of 50 die de plug helemaal in zijn bek heeft. Na een korte dril onthaak ik het snoekje en zet hem terug.


Snoekje van ongeveer 50 cm.



Marcel verspeelt twee keer waarschijnlijk hetzelfde snoekje: allebei de keren hangt het snoekje even, maar weet de Izumi los te krijgen. Marcel krijgt nog een paar volgers: snoeken die tot vlak bij de kant het kunstaas volgen, maar niet toehappen en dan afzwaaien. Wim is inmiddels ook gearriveerd, maar krijgt op deze stek geen stootje.

We verkassen twee keer en op de derde stek heeft Wim succes: hij weet vlak langs de kant een snoek te haken. Marcel en ik slaan, gescheiden door een sloot, de dril gade. Aan het geplons van de snoek te horen vermoeden we al dat het een beter exemplaar betreft. Wim weet helemaal alleen de snoek in het net te krijgen en maakt zelf ook de foto's. De snoek blijkt 90 cm te meten en is behoorlijk dik. Dit zijn de foto's:

Snoek van 90 cm.




De snoek gaat weer retour.



Marcel verspeelt even later nog een snoek en dat was het laatste teken van leven van de snoek.

Jan









Geen opmerkingen: