zaterdag 9 november 2013

Op de snoek

Vandaag gaan Marcel, Wim en ik op de snoek op onze bekende stek. We beginnen al omstreeks 11 uur  omdat in de loop van de middag regen wordt verwacht. Marcel vist met zijn FP rapier met 4-play plugje, Wim met zijn 8 grams FP cobold met een spinner en ik met mijn FP baitcaster light met een oranje, tweedelige rapala plug.

Het is koud en winderig en het water is troebel door de bemalingen tengevolge van de overvloedige regens de afgelopen dagen.

Na ongeveer een half uurtje krijg ik een aanslag op mijn plug en sla ik aan. Na een korte dril land ik een snoekje:


Snoek gevangen op de FP baitcaster light.


Nog een half uurtje krijgt Marcel "vlak voor de deur" een aanslag op zijn 4-play plugje. Het blijkt een snoek die na een korte dril moet capituleren:



Ik heb de dril ook nog gefilmd: marcel drilt een snoek

Na nog een uurtje tevergeefs werpen besluiten we aan streetfishing te gaan doen: vissen midden in de stad. Hier weten we geen snoek te verleiden.



Streetfishing

Wim en ik willen eerst nog een andere stek afvissen, maar als Marcel op zijn Iphone buienradar raadpleegt dan zien we de voorspelde regen al dicht naderen. Wim en ik laten het ook maar hierbij en we fietsen naar huis.







Geen opmerkingen: