dinsdag 12 november 2013

Op de valreep

"Hoi Jan,

Op de valreep vanmiddag, was iets eerder uit het werk dus ff proberen met de J-9 jointed orange…..
Wéér onder mijn voeten erop!

Toch nog (kleintje) vis op de FP 10gr.Cobolt, in het puntje van de bek, dus weer geen natte handen (-; en de vis blij!









Groeten Marcel."

zaterdag 9 november 2013

Op de snoek

Vandaag gaan Marcel, Wim en ik op de snoek op onze bekende stek. We beginnen al omstreeks 11 uur  omdat in de loop van de middag regen wordt verwacht. Marcel vist met zijn FP rapier met 4-play plugje, Wim met zijn 8 grams FP cobold met een spinner en ik met mijn FP baitcaster light met een oranje, tweedelige rapala plug.

Het is koud en winderig en het water is troebel door de bemalingen tengevolge van de overvloedige regens de afgelopen dagen.

Na ongeveer een half uurtje krijg ik een aanslag op mijn plug en sla ik aan. Na een korte dril land ik een snoekje:


Snoek gevangen op de FP baitcaster light.


Nog een half uurtje krijgt Marcel "vlak voor de deur" een aanslag op zijn 4-play plugje. Het blijkt een snoek die na een korte dril moet capituleren:



Ik heb de dril ook nog gefilmd: marcel drilt een snoek

Na nog een uurtje tevergeefs werpen besluiten we aan streetfishing te gaan doen: vissen midden in de stad. Hier weten we geen snoek te verleiden.



Streetfishing

Wim en ik willen eerst nog een andere stek afvissen, maar als Marcel op zijn Iphone buienradar raadpleegt dan zien we de voorspelde regen al dicht naderen. Wim en ik laten het ook maar hierbij en we fietsen naar huis.







zondag 3 november 2013

Met z'n drieën op jacht met Fairplay spinhengels

Vandaag, zaterdag 2 november 2013, gaan Marcel, Wim en ik weer spinnen op onze oude vertrouwde stek. Marcel vist met zijn FP rapier 2 grammer, Wim met zijn FP 10 grams grafiet en ik met mijn FP 5 grammer. Marcel gebruikt een 4play plugje op zijn Rapier, Wim en ik gebruiken spinners. Wanneer we beginnen is het zwaar bewolkt en er staat een stevige zuid- zuidwesten wind. Het is een graad of 11. Het water blijkt door het vele malen de laatste dagen behoorlijk troebel en dat heeft blijkbaar invloed op de bijtlust van de snoek want we krijgen nauwelijks een aanslag. Marcel lost eerst een onbekende vis en vlak daarna haakt hij weer een vis. Aan de reactie van de vis te zien lijkt het geen snoek. Dat blijkt ook wel later, want het is een vals gehaakte zeelt. De zeelt die de rapier in een mooie bocht trekt blijkt bijna 50 cm te zijn.




Marcel met een zeelt aan de rapier.





Zeelt van bijna een halve meter.



Even later vangt Marcel een snoek aan de 4play die hij in het water onthaakt:

 





De snoek van ongeveer 45 cm wordt in het water onthaakt.


Na vele vruchteloze worpen besluiten we het in de kleine slootjes te proberen. Dat levert ons alle drie een flink aantal, voornamelijk kleine baarzen op. Dan begint het te miezeren en vervolgens wat harder te regenen waardoor we flink nat worden. Rond een uur of vijf proberen we het weer op onze eerste stek en daar weet Wim nog een snoek van ongeveer 50 cm te vangen:




Snoek van Wim van ongeveer 50 cm.




Kort na deze vangst besluiten we te stoppen.












zondag 27 oktober 2013

Marcel trotseert de elementen

Marcel is vandaag, ondanks de harde wind en de buien, toch nog even wezen vissen en niet zonder succes. Net als gisteren weer snoek en ditmaal twee stuks op de FP tien grammer cobold:


"Jan, hierbij misschien wat betere foto's…






Het was best wel snel goed ondanks het bruinere water door het gemaal, de 1e aanbeet volgde na de derde worp bij het gemaaltje, maar bleef niet hangen aan de rode streamer.
De andere 2 pakte ik binnen de 15 minuten denk ik wat verder voorbij de duiker, ik gokte een goede 70'er, maar als ik zie dat die een stuk voorbij het 1e oog  komt betekend dat begin 80, dan was die gister nog groter, wat maakt het uit die cm's.
Het 2e snoekje was duidelijk kleiner ±50cm en pakte hem heel gretig achterin de bek, maar die was er zo uit zonder weerhaak, blijkbaar iets geraakt, zag wat bloed, maar zwom vrolijk weg. Ik hoef immers niet te meten en ben zo klaar.
De 1e aanbeet nogmaals geprobeerd met de rode streamer…geen reactie, wit eraan en wéér hangen… even mmmm, ik kom later wel terug.
Later terug stond Wim er al en had hem aan de spinner, die haak hangt er immers achter, logisch…bleek 73cm te zijn:

Snoek gevangen door Wim.



Die foto zal die wel opsturen.
Het was heerlijk weer hoor, harde wind en als er een bui was, was het 5 minuten achter de bomen en klaar, weer zon. Wel fijn die wind met de streamer, kon mooi overal komen.


Groeten Marcel."





zaterdag 26 oktober 2013

Snoeken rond Schiedam.


Vandaag zijn Wim en ik weer rond Schiedam gaan spinnen: Wim met de FP rapier en ik met de FP 5 grams grafiet. In tegenstelling tot vorige week is het droog en zonnig, wel staat er een stevige zuidenwind. Na een half uurtje fietsen beginnen we en al snel vang ik een mini snoekje op onze eerste stek. Beiden vangen we een paar baarzen. We krijgen veel meer aanslagen van baarzen maar de meeste blijven niet hangen.




We verkassen een paar keer en Wim weet ook een snoek te vangen.


Snoek gevangen door Wim




Even later weet ik ook nog een snoekje te vangen:








We vangen allebei nog een aantal kleine baarzen. Omstreeks half zes stoppen we en gaan huiswaarts.

Marcel heeft vandaag op onze vertrouwde stek gevist. Hij had meer geluk:

"Hoi Jan,

Zoals ik je ter plaatse al stuurde was het best wel een goede dag daar eindelijk, heel veel aanbeten gehad en een aantal eraf geschoten. De eerste, een 60'er, had ik op het 4play visje en geen foto van gemaakt.

De tweede pakte ik op dezelfde plek op het hoekje dus, maar nu met de streamer, ik was immers omgeswitched vanwege het verleiden van een grotere bij de duiker die eraf schoot op de 4play, ik schrok me rot pal onder mijn voeten.

Zoals je ziet, best wel helderder het water nu. Deze was iets kleiner, ik gok tegen de 60cm.
Toen weer bij de duiker geprobeerd, niets meer, bij zeg maar plek 1 het begin schoot weer een grote eraf, die kwam zelfs boven water, jammer weer.
Weer bij de duiker kreeg ik hem weer eraan die ene, een paar zware kopslagen en weer eraf grr.
Het is duidelijk dat ze in de staart hangen van de streamer, die tweede die ik had zat niet eens vast! Kijk maar goed, die heeft gewoon het bont vast ((-; toen ik de haak wilde zoeken zat die ernaast haha.
Toen ik wilde weggaan toch maar even nog éénmaal inwerpen naar het gemaal en naar de auto lopend hing die grote weer, nu zat ze vast!
Toch maar geschept, al vind ik het niets die lucht, ik onthaak ze liever in het water.
Mooi beest, ik gok een 80'er, meten is ook niet mijn ding he….

Even lachen naar het vogeltje….oh je gaat schudden….












Al met al een geslaagde dag met 3 snoeken en geeft eindelijk weer goede vooruitzichten toch!?

Groetjes Marcel."