zaterdag 26 oktober 2013

Snoeken rond Schiedam.


Vandaag zijn Wim en ik weer rond Schiedam gaan spinnen: Wim met de FP rapier en ik met de FP 5 grams grafiet. In tegenstelling tot vorige week is het droog en zonnig, wel staat er een stevige zuidenwind. Na een half uurtje fietsen beginnen we en al snel vang ik een mini snoekje op onze eerste stek. Beiden vangen we een paar baarzen. We krijgen veel meer aanslagen van baarzen maar de meeste blijven niet hangen.




We verkassen een paar keer en Wim weet ook een snoek te vangen.


Snoek gevangen door Wim




Even later weet ik ook nog een snoekje te vangen:








We vangen allebei nog een aantal kleine baarzen. Omstreeks half zes stoppen we en gaan huiswaarts.

Marcel heeft vandaag op onze vertrouwde stek gevist. Hij had meer geluk:

"Hoi Jan,

Zoals ik je ter plaatse al stuurde was het best wel een goede dag daar eindelijk, heel veel aanbeten gehad en een aantal eraf geschoten. De eerste, een 60'er, had ik op het 4play visje en geen foto van gemaakt.

De tweede pakte ik op dezelfde plek op het hoekje dus, maar nu met de streamer, ik was immers omgeswitched vanwege het verleiden van een grotere bij de duiker die eraf schoot op de 4play, ik schrok me rot pal onder mijn voeten.

Zoals je ziet, best wel helderder het water nu. Deze was iets kleiner, ik gok tegen de 60cm.
Toen weer bij de duiker geprobeerd, niets meer, bij zeg maar plek 1 het begin schoot weer een grote eraf, die kwam zelfs boven water, jammer weer.
Weer bij de duiker kreeg ik hem weer eraan die ene, een paar zware kopslagen en weer eraf grr.
Het is duidelijk dat ze in de staart hangen van de streamer, die tweede die ik had zat niet eens vast! Kijk maar goed, die heeft gewoon het bont vast ((-; toen ik de haak wilde zoeken zat die ernaast haha.
Toen ik wilde weggaan toch maar even nog éénmaal inwerpen naar het gemaal en naar de auto lopend hing die grote weer, nu zat ze vast!
Toch maar geschept, al vind ik het niets die lucht, ik onthaak ze liever in het water.
Mooi beest, ik gok een 80'er, meten is ook niet mijn ding he….

Even lachen naar het vogeltje….oh je gaat schudden….












Al met al een geslaagde dag met 3 snoeken en geeft eindelijk weer goede vooruitzichten toch!?

Groetjes Marcel."



Geen opmerkingen: