zondag 20 oktober 2013

Zaterdag 19 oktober 2013: il pleut.

Zaterdag 19 oktober gaan Wim en ik op zoek naar nieuwe stekken rondom Schiedam. Onze oude stekken zijn recent geschoond van waterplanten en daardoor erg troebel. Niet echt bevorderlijk voor het vissen op snoek.

We gaan omstreeks één uur met de fiets op pad en nemen de weersverwachting(in de middag enkele buitjes) niet al te serieus. Al gauw vinden we een paar poldersloten in de buurt van de Schie. Hoewel de sloten erg ondiep zijn, is het water wel helder. Al gauw begint het zachtjes te regenen.

We vissen diverse sloten af: Wim met zijn FP 5 grams grafiet spinhengel met spinner en ik met de FP 10 grams grafiet van 250 cm met een terrible spinner. Wim weet uiteindelijk een snoekje te vangen, naast een kleine baars. Ik verspeel een snoekje en weet een kleine baars te vangen.



Gemaal vlak bij de Schie






Snoekje gevangen door Wim


De regen wordt steeds intenser en wanneer we omstreeks half zes huiswaarts fietsen, regent het pijpenstelen. Met geen droge draad meer aan mijn lijf arriveer ik omstreeks kwart over 6 thuis. Mijn vissersjas is vandaag, zondag, nog steeds niet droog.

Geen opmerkingen: