Vandaag hebben Marcel en ik afgesproken om te gaan snoeken: hij met zijn FP rapier en pelicaan 50 en een streamer, ik met mijn FP 5 grams grafiet en Shimano Symetre 750 en een zelfgemaakt spinnertje. De verwachting was dat het bewolkt zou zijn en hard zou waaien, maar als we omstreeks tien uur beginnen breekt de zon zelfs door en de wind valt in eerste instantie ook nog mee.
Ik heb overigens vandaag voor het eerst een Adventure Bullit HD camera bij me die ik enkele weken geleden heb gekocht. De bedoeling is dat je de camera op je hoofd(helm of hoofdband) monteert zodat je tijdens het vissen jezelf filmt. Het opnemen blijkt nog geen succes: er staat wel beeld op de Bullit, maar het is schokkerig en scheef. Ik had de camera provisorisch aan een zweetband bevestigd, maar dat is geen succes. Ik denk dat ik toch een soort helm moet nemen of een skibril zodat ik de Bullit vaster kan monteren. Ik kom er later nog op terug.
De snoeken geven ook al niet thuis vandaag: Marcel krijgt als eerste een aanslag, maar de snoek schiet los. Later krijgt hij nog een aanslag, maar ook die blijft niet hangen.
Zelf krijg ik twee aanslagen, waarvan er een een snoek oplevert van ongeveer 65 cm. Deze blijkt echter vlak boven zijn oog gehaakt, maar gelukkig is het oog van de snoek onbeschadigd. We besluiten de onrustige snoek maar zonder foto snel terug te zetten. Op onderstaande foto ben ik bezig met de dril.
Marcel heeft me later nog een filmpje van de dril gemailed gemaakt met zijn Iphone. Marcel Bedankt nog daar voor. Hier is tie:
We vissen nog stug door tot omstreeks één uur, maar het levert geen snoek meer op. Wel is het bijna voorjaarsachtig weer als je uit de wind en in de zon staat. Wat een verschil met vorig jaar toen we een witte kerst hadden.
Van Marcel krijg ik later nog een email met foto's en nog een avontuur:
"Deze kwam er eind van de middag nog aan de Rapier bij moeders in de tuin, ik dacht yes eindelijk hier ook weer eens snoek.
Helaas, in de staartwortel en ook nog eens de wilgentakjes in die loslagen op de plaats van de waterlelies.
30min uiterst voorzichtig kunnen sturen, erg lastig tussen de takjes, echt een wonder dat het heel bleef, ik denk door de 'rek' van de stilon."