zondag 13 november 2011

Zondag 6 november 2011 en zondag 13 november 2011

Vorige week zondag 6 november samen met mijn zwager gevist op mijn bekende stek. Op een vals gehaakt mini snoekje die ik ving was het niets bijzonders. Wel viste ik deze dag voor het eerst met mijn nieuwe Fairplay baitcaster light. Daarover later meer.

Zondag 13 november 2011.
Op voorstel van mijn zwager gaan we vandaag in de Boonervliet bij Vlaardingen vissen. Mijn zwager met zijn BB4 met Crack 100 en een twister en ik met mijn FP baitcaster met ABU revo premier en rapala J-13 oranje plug. Omstreeks kwart over tien beginnen we. Het weer is voor de snoek niet goed: het is oostenwind en af en toe breekt de zon door de mist heen. Ik schat dat het een graad of 8 is.
Na ongeveer drie kwartier hoor ik mijn zwager 'Ja!' roepen, ten teken dat hij er een aan heeft. Ik zie zijn gebogen hengel en loop snel naar hem toe. Mijn zwager ziet al snel dat het om een flinke snoek gaat, maar de tegenstand die de snoek biedt valt wat tegen.



Al na een paar minuten is de snoek rijp om geland te worden.






De exacte lengte weten we niet, want ik ben weer mijn meetlint vergeten. We leggen de snoek langs de BB4 en kijken tot hoever de snoek komt: een paar centimeter onder de wikkel. Later zullen we het op de hengel nameten. Na wat foto's zetten we de snoek weer terug.
Wanneer we verder vissen komt er opeens een bootje(zo'n groene platte, alucraft geloof ik) op ons afvaren: controleurs voor de visvergunning. Uiteraard hebben wij beiden onze papieren en we kletsen een kwartiertje met de controleurs die ook fanatieke vissers blijken te zijn. Dit is overigens al de tweede keer in twee weken dat we gecontroleerd worden. Er wordt duidelijk strenger gecontroleerd, een goede zaak vind ik.

We vissen nog tot een uur of één door maar vangen verder niets. We besluiten maar te stoppen.

Zoals ik al zei heb ik een nieuwe FP baitcaster light gekocht via Marktplaats. Ik heb al een FP baitcaster light, maar nu ik weet dat John Schreiner zijn zaak gaat verkopen, vrees ik dat het wel eens snel afgelopen kan zijn met het maken van Fairplay hengels en daarom zorg ik er voor dat ik van mijn meest gebruikte FP-hengels dubbele exemplaren heb, want een ongeluk met als gevolg hengelbreuk zit in een klein hoekje.

Als ik de FP baitcaster op MP te koop zie staan dan staat er bij dat hij nieuw en ongebruikt is. De foto's erbij laten inderdaad een vlekkeloos nieuwe hengel zien. Hij blijkt ook nog eens custom build te zijn met een notenhouten handvat. Bij Schreiner staat de standaard versie te koop voor € 295 en ik bied ongeveer de helft voor de baitcaster op MP. De deal is meteen gesloten en enkele dagen later wordt de koker met daarin de FP baitcaster thuis bezorgd. Wanneer ik hem uitpak blijkt hij inderdaad gloednieuw en ongebruikt te zijn. Volgens de verkoper had hij hem zelf in januari 2011 aangeschaft.

Hieronder wat foto's:



Tijdens het vissen blijkt het een heerlijk licht hengeltje te zijn, waar ik geen spijt van heb.



Geen opmerkingen: