zondag 30 oktober 2011

Een dagje samen op de snoek

Vandaag, zondag 30 oktober, samen met mijn zwager, op de snoek: hij met de spinner, ik met de FP baitcaster met een oranje J-13 Rapala plug. Het is bewolkt en zeer zacht weer, ik schat een graad of 14. De matige zuidwestenwind maakt het tot ideaal snoekweer. Hopelijk denkt de snoek daar ook zo over.

Om ongeveer tien 's-morgens beginnen we en al gauw haak ik een snoek van ongeveer 60 cm. Dit was hem:



Na ongeveer een half uur vang ik een tweede snoek. Dit was hem:


Mijn zwager had tot nu geen succes, maar nadat hij de spinner verruild heeft voor een little s plug krijgt ook hij een aanslag. De vis vecht niet als een snoek en als hij uitgedrild is blijkt het een zeelt te zijn die gewoon de plug heeft gepakt: de dreg zit geheel in de bek. Dit was hem:



Dit was hem in volle glorie:


Na onthaken zetten we hem terug. Een zeelt die een plug grijpt, dat hebben we beiden nog nooit eerder meegemaakt.
Na ongeveer een half uur vang ik nog een snoekje van een centimeter of 50 waar ik geen foto van heb. Mijn zwager verspeelt nog een snoek en daar blijft het bij. Om ongeveer twee uur 's-middags stoppen we.

Geen opmerkingen: