zondag 20 november 2011

Zondag 20 november: een kleine wereld.

Vandaag, zondag 20 november, besluiten mijn zwager en ik het opnieuw te wagen in de Boonervliet te Maassluis. Mijn zwager met zijn BB4 en Crack 100 en een twister. Ik gebruik mijn Fairplay grafiet 10 grams 220 cm spinhengel met een Luxor A spinmolen en een shad.
De snoek die mijn zwager vorige week ving bleek ongeveer 93 cm te zijn. Vandaag heb ik een meetlint meegenomen.
Was het vorige week nog tamelijk helder, nu zit het potdicht met de mist en schommelt het kwik een paar graden boven het vriespunt. Wanneer ik na een minuut of twintig fietsen op onze stek arriveer ben ik al behoorlijk koud.
Dit was mijn uitrusting:



We gooien talloze keren te vergeefs onze twister/shad in maar geen enkele snoek of snoekbaars laat zich verleiden. Ondertussen wordt de mist steeds dichter en al gauw krijgen we het allebei erg koud.
Ik schiet nog wat plaatjes en omstreeks kwart voor twaalf, ongeveer twee uur nadat we begonnen zijn haken we af.





De verwachting is dat het in het volgende weekeinde weer eens gaat regenen en waaien. Wellicht heeft dat een positieve invloed op de vangst. Het is eigenlijk al wekenlang droog en rustig weer en dat is niet gebruikelijk voor november. Eigenlijk was heel 2011 al afwijkend als weer:
Lente     ==> was zomer
Zomer   ==> was herfst
Herfst    ==> was zomer
Winter ==> ????? Dat is nog onbekend.





Geen opmerkingen: