zondag 15 maart 2015

Zaterdag en zaterdag

Dit en vorig weekeinde zijn Wim en ik op de snoek geweest met onze FairPlay grafiet spinhengels.
Het vorige weekeinde verspeelde ik op het laatste moment een snoek door lijnbreuk. Dat is balen want nu heeft de snoek de spinner nog aan de buitenkant van zijn bek. Hopelijk raakt hij die gauw kwijt. Ik had waarschijnlijk de slip van mijn Pelican 50 te vast gezet en in combinatie met een korte lijn was lijnbreuk het gevolg. Dit is voor het eerst sinds jaren dat ik een snoek door lijnbreuk verspeel.

De snoek vlak voordat ik hem verspeelde.

Twee ooievaars.

Wim had vorig weekeinde geen vis gevangen. Wel kreeg hij diverse aanslagen, maar geen enkele snoek blijft hangen aan de spinner.

Dit weekeinde gaan we zaterdag weer op de snoek, beiden met FairPlay 5 grams grafiet spinhengels.
Was het vorig weekeinde op zaterdag aangenaam weer met het zonnetje er bij, nu is het stervenskoud met een stevige noordoosten wind en hooguit een graad of 5. We vissen diverse stekken af en kiezen bewust die plekken uit die een beetje uit de wind liggen. Ik zie geen enkel teken van vis, maar Wim weet een snoek te verschalken op een kleine spinner.


De snoek glijdt het net binnen.


De snoek van Wim gaat weer retour.



Dit was het enige teken van leven dat we zagen deze zaterdag.








Geen opmerkingen: