zondag 22 maart 2015

Voorlaatste roofvis weekeinde

Vandaag, zaterdag 21 maart, gaan Wim en ik weer achter de snoek aan. Volgend weekeinde is het laatste weekeinde dat het vissen met kunstaas mag. Als ik met de fiets onderweg ben naar de afgesproken stek voel ik al dat het geen lenteweer is: het is koud met een stevige wind uit het noordwesten. De zon krijgen we niet of nauwelijks te zien, maar het blijft op een paar druppels na nagenoeg droog.

Op de eerste stek krijgt alleen Wim een teken van leven op de spinner, maar de snoek schiet al snel los. Ik krijg geen stootje. Na ongeveer drie kwartier verkassen we naar de volgende stek. Door het grote water heeft de wind hier helemaal vrij spel en vissen is hier geen pretje. De snoek laat het ook hier afweten.
We verkassen naar de laatste stek van de middag: de smallere slootjes langs de weg. Na ongeveer een kwartiertje krijg ik hier een aanslag: ik had het spinnertje met de wind mee in de lengte richting van de sloot gegooid en na een paar meter draaien pakt de snoek het kunstaas. De snoek gaat een paar keer door de slip en na een kort gevecht kan ik hem landen. Ik vis met een gevlochten lijn, 8/100, die op de Rarenium CI4 1000 zat die ik tweede hands gekocht had. Het merk van de vislijn weet ik niet. Wim maakt een paar foto's:



De vislijn zit om de snoekbek heen gedraaid.





Na de fotosessie wordt de snoek onthaakt en gaat retour. We vissen de stek verder af en Wim verspeelt nog een snoek die los schiet en Wim ziet een forse snoek vlak bij de kant zijn spinnertje missen.

Ik ben inmiddels weer teruggelopen en op een plek waar ik even daarvoor vele malen vruchteloos gegooid heb, haak ik nog een snoek die ik kan landen.








Inmiddels is het een uur of 5 geworden en zoeken we de warme kachel op.

Jan





Geen opmerkingen: