zaterdag 27 september 2014

Op de snoek

Vandaag gaan Wim en ik op de snoek. We beginnen in een vliet waar we meer dan 30 jaar geleden veel op karper visten en ook grote snoek hebben gevangen. Wim vist met een FP 10 grams grafiet van 250 cm en als kunstaas een twister. Ik gebruik de FP baitcaster light met ABU revo premier met een Izumi plug.

Wim gaat bij een brug vissen en ik ga een eind verderop. Al gauw komt er een boot naderbij met daarin drie kunstaasvissers. Een van de drie landt een snoek van naar schatting rond de negentig cm.
Ik gooi vruchteloos en krijg geen stootje. Langzaam loop ik al vissend terug richting Wim die aan de overkant vist. Vanaf een afstand zie ik dat hij een vis vangt. Later vertelt Wim dat het een snoek van ongeveer 50 cm was.

Wanneer Wim en ik tegenover elkaar staan, hij aan de overkant van de vliet, klapt er geheel onverwachts een snoek op mijn Izumi plug vlak voor mijn voeten, wat mij bijna een hartverzakking bezorgt. Helaas blijft de snoek niet hangen. Hij was ongeveer 60 cm.
We besluiten verder te vissen op de stek van vorige week. Op deze nieuwe stek vangen we aanvankelijk weinig: Wim weet een klein baarsje te verleiden aan de spinner, ik vang niks. Ik stop om half zes en Wim vist nog drie kwartier door. In de drie kwartier maakt Wim heel wat mee. Tot twee keer toe mist een metersnoek zijn spinner ternauwernood. Daarna verwisselt hij zijn spinner voor een plug en daarmee weet hij een snoek van 78 cm te vangen:









Geen opmerkingen: