donderdag 18 september 2014

Marcel met de streamer.

Hoi Jan,

Vanmorgen tussen twee klussen door even met de aftma 4 staan vissen onder de brug en het was weer feest, ditmaal met een OVM streamer puur voor de baars.
Marcel stond er ook met zijn match hengel en was baarsjes aan het tikken met wormen, maar zoals hij zelf zei, ving ik er veel meer, elke 'worp' was raak, worp in de zin van onder de hengel laten huppelen. Ik gebruikte een lusknoopje op 14/00 tippet dus dat beweegt wel.
Diverse grote baarzen gehaakt en sommige moesten langs de kant onthaakt worden zo zwaar of lieten zelf al los gelukkig door de weerhaakloze streamer, maar deze bleef hangen……


Ik vroeg Marcel om een meetlint en deze kwam uit op 42cm!!! vette bak dus en er zaten er meer die ik zag zwemmen.
John kwam ik ook nog tegen, die heeft het inmiddels ook ontdekt, maar de ochtend is booming qua scores ter info.
Er kwam ook weer die jongen met die shad plugjes en wierp even onder de brug, boem gelijk snoek hangen.
Marcel was ook al bijna een baarsje kwijt aan zijn worm, een snoek, ruime 80'er, wilde hem afpakken.
Kortom weer een vruchtbaar dagje zo, vele tientallen mooie maat baarzen en dat ziet er goed uit voor de komende maanden met die meter snoeken daar.









Geen opmerkingen: