vrijdag 5 juli 2013

Wederom in de Nieuwe Waterweg.

Vandaag gaan Wim en ik in de Nieuwe Waterweg vissen. We nemen de vlieghengel mee en een hengel om met  brood op harders en windes  te kunnen vissen. In tegenstelling tot gisteren is de wind nu zwak en schijnt de zon. Het is ruim 20 graden.

Omstreeks een uur beginnen we met de vlieghengel. Al na een minuut of 10 krijg ik een tik op de nimf en sla aan. Het is een donkere brasem die de FP vliegenhengel behoorlijk krom trekt. Nadat ik hem uit de stroming kan dirigeren kan Wim hem scheppen. Hij blijkt 52 cm te zijn.









Na deze brasem werpen we uren vruchteloos: geen enkele brasem of winde dient zich meer aan.
Zo is het vissen in de Nieuwe Waterweg: soms vang je er een paar achter elkaar, maar ook kun je urenlang vruchteloos werpen.

We besluiten het met brood te proberen en op de plek waar we urenlang tevergeefs met een nimf visten, vang ik binnen vijf minuten een brasem op de brood vlok. Een half uurtje later weet ik er weer een te haken op de broodvlok.

Hier bleef het bij en omstreeks 5 uur stoppen we.

Geen opmerkingen: