zaterdag 16 februari 2013

It ken net.

Vandaag gaan Wim en ik met de spinner op de snoek. Tenminste als er geen ijs ligt op onze stek! Wanneer ik rond 1 uur naar onze stek fiets, kom ik onderweg allemaal sloten tegen waar nog gewoon een laagje ijs op ligt. Als dat maar goed gaat. De winter is dit jaar niet zozeer koud maar wel hardnekkig.

Wanneer ik op de plek arriveer waar ik 3 februari de laatste snoek ving, blijkt een gedeelte bedekt met ijs, maar ook grote gedeelten zonder ijs. Dat moet toch wel lukken.

Het is zwaar bewolkt en bijna windstil. Ik schat het een graad of 8, veel warmer dan het de afgelopen dagen was. Ik gebruik de Fairplay 5 grams grafiet hengel met de Penn 4200SS molen en een klein spinnertje. Er blijkt wat stroming te staan in het water wat als gevolg heeft dat stukken ijs en vuil het spinnen hinderen. Ik haak al gauw een vis,  het blijkt een kleine brasem te zijn die ik in de rugvin heb gehaakt. Na ongeveer twintig minuten haak ik een baars die ik kan landen. Dit was hem:

Baars op de Fairplay 5 grams grafiet.








Inmiddels is Wim ook gearriveerd, hij vist met de Fairplay 10 grams grafiet van 220 cm met een Penn 716Z molen en een streamer.
We vissen de hele sloot af, maar krijgen geen stootje. Soms zien we een vis wegschieten vlakbij de kant, maar onduidelijk is wat voor vissen het zijn.

We proberen nog een andere vijver(surfplas) maar ook daar krijgen we geen stootje.

Omstreeks kwart voor vijf stoppen we ermee.





Geen opmerkingen: