zaterdag 9 februari 2013

Vrijdag 8 februari 2013

Marcel had een uurtje voor donker worden even de tijd om te vissen, via de e-mail kreeg ik onderstaand verhaal van Marcel:


Hoi Jan,

Wat ik vandaag nu weer meemaakte.....

Ik moest om 4 uur nog even naar R'dam en heb even snel voerkorrels in het water gegooid om later te nimpfen, dan sterft het meestal van de voorn....
Maar Marcel v.d Ham zat er net te vissen en hij had 1 karper, ik zei hem nog dat ik hier weinig snoek ving en hij zag ze regelmatig verderop jagen, mmmm bij mij zuigen ze ze blijkbaar zo naar binnen want ik zie zelden wat jagen.

Ik was om en nabij 5 uur weer terug en begon met de #2 met de dubbele nimpfjes eraan, ik voelde wat tikjes maar doorbijten deden ze niet, vreemd want als je eenmaal wat voelt begint het meestal wel los te komen......

Eindelijk had ik een klein voorntje eraan wat hevig weerstand bood en zag hem duidelijk in het heldere water naar onder duiken, maar ineens was daar een grote kolk en weg nimpfen én voorntje natuurlijk, grrrr.
Die arme snoek heeft nu ook nog 2 vliegen erbij, da's minder, dus ik naar de auto en de 10grammer eruit met de 4play.
Na 3x werpen kreeg ik al wat tikken, maar ook deze wilden niet doorzetten en zag zelfs een volger onder mijn voeten.
Na wat variëren van binnenvissen was het vlak onder mijn voeten raak, een mooie dikke dame van tegen de 70cm gok ik die niet veel weerstand gaf totdat ze in het net zat...de hele boel draaide in elkaar en zelfs een splitring moest eraan geloven.


Een 70-er van Marcel



Geen nimpfjes te bekennen....








Ik heb nog even goed in die bek gekeken, maar ik kon echt geen nimpfen vinden, het was dan wel schemer, maar met een 120LED straler vanuit de tuin zie je echt wel wat, nou ja....misschien heeft ze het voorntje uitgespuwd, ik hoop het maar.
Verder geen tikken meer gehad, dus dit zal de boosdoener wel geweest zijn denk ik.

Dit was gewoon even ter info hoor, vond het gewoon grappig en ben er eigenlijk altijd wel bang voor met die voorntjes en vandaag gebeurde het dus....én eindelijk een andere snoek daar dan die 102cm die nu wel 103cm zal zijn inmiddels, eten genoeg.



Groeten Marcel.

Geen opmerkingen: