maandag 27 april 2020

Karper op Woningsdag 27 april 2020


Toen Wim hoorde dat ik zondags twee karpers gevangen had, was een nieuwe vissessie gauw gepland: dat zou op Woningsdag worden vanaf een uur of vier in de middag. Wanneer we op de stek arriveren zien we weer vissen kolken maken in de poldersloot. Snel tuigen we op: Wim gebruikt een Winston special light van 330 cm van bruin glas, de opvolger van de groene Winston special light waar ik mee vis. Wim gebruikt een molen en ik weer de Freino Pexor. We vissen allebei met mais. Eerst vissen we op hetzelfde bruggetje, maar al gauw gaat Wim een vijftig tal meters verder op een ander bruggetje vissen.

Als ik na een tijdje omkijk zie ik Wim met een gebogen hengel staan. Ik pak het net en loop naar hem toe. Onderweg naar hem toe zie ik een karper kolken en het blijkt de karper van Wim te zijn die een niet te stuiten run gemaakt heeft onder een brug door: als dat maar goed gaat!
Gelukkig kan Wim de vis onder de brug vandaan halen en kan hij hem op kortere afstand drillen.





De karper was een tiental meters onder het
 bruggetje in de verte gezwommen.






















Na nog een paar korte runs gemaakt te hebben laat de karper zich scheppen. De karper blijkt groter dan gedacht:


Schubkarper 70 cm

De haak blijkt diep geslikt, maar kon verwijderd worden.


Na meting blijkt de karper 70 cm te zijn, een stuk groter dan het zich eerst liet aanzien.

Na het maken van wat foto's zetten we de karper terug:


De karper gaat retour.



Het is Wim zijn eerste karper van het seizoen en meteen een hele beste. Wim slaat nog twee keer mis op een karper en ikzelf vang alleen een met paaipukkels gesierde brasem van 50 cm.







Omstreeks half negen stoppen we en gaan we weer huiswaarts.

Geen opmerkingen: