zondag 15 februari 2015

Van zaterdag t/m zaterdag

Vandaag, zaterdag, gaan Wim en ik op de snoek. Wim heeft zijn grafiet FP 10 grams 250 cm lange spinhengel bij zich. Ik heb, naast dezelfde hengel als Wim, mijn grafiet FP 5 grams 200 cm lange spinhengel bij me. Ik begin met mijn 10 grams grafiet van 250 cm.
Het is in eerste instantie bewolkt, maar het klaart later op. Er staat een oosten windje en het is een graad of 7.

We hebben het voornemen diverse stekken af te gaan en beginnen met dropshotten op een stek die vorig najaar succes op leverde. Na een uurtje tevergeefs werpen verkassen we naar een andere dropshot-stek, maar ook hier geeft de vis niet thuis.

Dan verkassen we nogmaals en veranderen van techniek: Wim gaat met een streamer vissen en ik schakel over op mijn 5 grammer en neem als molen de Alcedo Micron en als kunstaas een klein spinnertje.

Na en kwartiertje gooien met mijn spinnertje krijg ik een aanslag en sla aan: snoek! Een felle snoek gaat een paar keer goed door de slip en doet de FP 5 grammer goed doorbuigen. Wim en ik schatten de dikke snoek in het water groter in dan hij in werkelijkheid is: na meten blijkt hij 62 cm te zijn en het is duidelijk een vrouwtjessnoek. Na wat foto's gaat de snoek retour.













We vissen het slootje verder af, maar krijgen geen stootje meer. We besluiten de vierde en laatste stek te proberen.
Na een minuut of tien op de nieuwe stek maak ik een verre worp en als ik het spinnertje een meter of 5 heb binnen gedraaid voel ik een aanslag en sla aan: de vis hangt en aan het kop schudden merk ik dat het snoek moet zijn. Ook deze snoek geeft aardig strijd, hoewel hij kleiner is dan mijn eerste. Na onthaken en wat foto's gaat hij retour.

Fairplay 5 grams grafiet en Alcedo Micron.


Snoek gaat weer terug in zijn element.






Wim krijgt tot 4 keer toe een aanslag op zijn streamer, maar de vis blijft niet hangen. Mogelijk pakt de snoek alleen de haakloze staart van de streamer. Wim probeert nog een zinkende plug, maar hij blijft visloos. Omstreeks 5 uur gaan we naar huis.

Geen opmerkingen: