zondag 22 februari 2015

Ultra-licht spinnen met de FP 5 grammer

Vandaag, zaterdag de 21e, gaan Wim en ik op pad met de Fairplay 5 grams grafiet hengel. Afgelopen vrijdag heeft het flink geregend en ook deze middag worden we getrakteerd op enkele regen- en hagelbuien. Gelukkig hebben we beiden een paraplu bij ons, die we gedurende de kortdurende buien gebruiken. Het is een graad of 5 bij een westenwind.

Door de vele regen staan de gemalen volop te draaien en dat heeft weer tot gevolg dat het water erg troebel is en dat is niet bevordelijk voor het vissen met kunstaas.
Op onze eerste stek gooien we een uur lang vruchteloos en hierna zoeken we een paar stekken op die wat minder troebel water hebben, maar dat levert ook niks op.
Dan gaan we naar de stek waar ik vorige week een snoek ving. Na ongeveer een minuut of tien pakt een vis mijn spinnertje en ik sla aan. Het is een snoek die helaas na een paar seconden weer losschiet. Ik probeer uiteraard de snoek nogmaals te verleiden, maar talloze worpen op dezelfde plek leveren niks op. We vissen de stek verder af, maar ik denk ¨I'll be back¨.
De stek levert verder niks op en op de terugweg doe ik nog een paar worpen op de plek waar ik de snoek verspeelde. Na een paar worpen krijg ik een aanslag en nu zit de snoek goed vast. De snoek trekt de FP 5 grammer goed krom, maar gaat niet eens door de slip heen en al snel kan ik hem scheppen. Hij blijkt een flinke wond op zijn rechterflank te hebben. De snoek blijkt 60 cm te meten.
Of dit dezelfde snoek is die ik eerder verspeelde is natuurlijk niet zeker, maar het loont vaak de moeite om plekken waar je eerder een snoek verspeelde nog eens te bevissen. Vaak grijpt de snoek nogmaals toe.
Dit was de snoek:












Hierna proberen we het nog op een laatste stek waar het water juist erg helder is, maar dat levert niets op en als we in de verte een bui zien naderen besluiten we maar te stoppen.


Geen opmerkingen: