zaterdag 28 september 2013

Op pad met de Fairplay 10 grammers

Vandaag gaan Wim en ik op pad met de FP 10 grams grafiet spinhengels: Wim met zijn 220 cm lange hengel, ik met die van 250 cm. Als je gewend bent om met een Rapier of 5 grammer te vissen dan valt meteen op dat deze hengels een stuk zwaarder zijn.

We gaan eerst vissen in een vliet waar Wim ooit eens een snoek van 115 cm ving en ik een van 105 cm, voor ons beiden het record. Wim vist met een streamer en ik met een Salmo plug. We beginnen omstreeks een uur. Het weer is voor de snoek niet best: een stevige oostenwind bij een licht bewolkte lucht en een graad of 18. Na een uur tevergeefs werpen in het zeer troebele water verkassen we twee keer en komen uiteindelijk weer bij onze bekende stek terecht. Daar krijg ik na een kwartiertje een flinke aanslag op mijn Salmo plug, Na een dril van een paar minuten weet ik een aardige snoek te landen. Na meting blijkt deze 81 cm te zijn. Wim heeft wat foto's gemaakt van de dril:














Snoek van 81 cm op FP 10 grammer 250 cm.


De snoek onthaakt zichzelf in het net. Na meten zetten we hem terug.
We vissen nog door maar dit blijkt de enige snoek van de middag te zijn. Omstreeks half zes stoppen we.








1 opmerking:

Anoniem zei

Ik zag ze net enorm jagen tussen de 2 bruggetjes, de voorns werden gek! Mooie snoek weer, allemaal nieuwe afmetingen dit jaar!
Marcel