zaterdag 10 november 2012

Op de snoek

Deze week heeft Marcel gedurende een paar korte sessies een paar snoeken kunnen vangen. Het houdt echter allemaal niet over. Hieronder een paar foto's van de vangsten van Marcel.












Snoek van Marcel op de streamer

Vandaag proberen we het weer met z'n drieën op de snoek of baars. Het weer is veelbelovend voor de snoek: het is bewolkt met een matig zuiden windje en af en toe miezert het. Het is een graad of 10. Omstreeks één uur begin ik in een smalle sloot en al gauw haak ik een kleine baars op mijn kleine spinner die ik vis met mijn FP 5 grams grafiet.

Wim arriveert tien minuten later en begint met een streamer op een plek waar ik al tientallen keren tevergeefs een spinner heb doorheen gehaald. Bij zijn eerste worp met de streamer aan zijn Pezon et Michel BB haakt hij een snoek. Blijkbaar pakt de snoek de dodelijk langzaam te vissen streamer wel. Dit was de snoek:

Op de Pezon et Michel BB gevangen snoek


Met de streamer gevangen.

Ik vang nog een paar baarsjes. Van de laatste baars probeer ik tevergeefs een foto te maken: net wanneer ik wil afdrukken voor de foto maakt de baars een sprong het water in.

Ik vang nog een klein snoekje:

Klein snoekje op de spinner.




Omstreeks half drie komt Marcel ook. Wim vangt nog een snoek aan de streamer en een andere snoek schiet los. Waarschijnlijk pakt de snoek dan de lange streamerstaart waar geen haak zit. 

Marcel verspeelt later op de grotere plas ook twee snoeken op de streamer: de snoeken hangen even, maar schieten snel weer los.
Wim heeft bij één van zijn streamers een extra haak gemonteerd die in de streamerstaart verborgen zit. Als de snoek dan alleen de staart grijpt hangt ie toch. Met deze streamer heeft hij nog niet gevist, dus het moet zich nog in de praktijk bewijzen.

Ik maak nog wat foto's van de omgeving waar we vissen.









Uithangbord van een smederij

We proberen het nog een uur op de grotere plas. Zoals hierboven eerder gemeld verspeeld Marcel hier twee snoeken op de streamer. Wim en ik zien geen enkel teken van leven.

Door de snel invallende duisternis stoppen we omstreeks half zes.







Geen opmerkingen: