zondag 30 september 2012

Zaterdag 29 september 2012: op de snoek

Vandaag, zaterdag 29 september, gaan Marcel, Wim en ik op de snoek. We beginnen in de smalle slootjes waar Wim vorige week een snoek ving. Het is vrij zonnig met een behoorlijk krachtige westenwind en een graad of 15.
We hebben het nog even over de succesvolle Slovenië trip van Marcel waar hij in een schitterende omgeving een flink aantal forellen ving en ook een paar mooie vlagzalmen.

Marcel begint met zijn 3 grams FP cobold floret, Wim met zijn 2 grams FP grafiet rapier en ik met mijn FP grafiet 5 grammer.



Het blijkt een stugge dag te worden want geen van drieën slaagt er in eerste instantie in om een snoek of baars te haken. We krijgen zelfs geen stootje. Het heldere, ondiepe water bevat slierten kroos die iedere keer in de spinners blijven zitten. Dit vist niet prettig.



We besluiten het na een uur verderop in een groter water te proberen. Daar weet ik als enige een snoek te haken. De snoek gaat een aantal keren flink door de slip en springt met zijn volle lengte uit het water. Het is leuke sport op een vijf grammer en een lijntje met 1,4 kilo trekkracht. Na scheppen en meten blijkt hij 67 cm te zijn. Dit was hem:


Snoek van 67 cm op de FP 5 grams grafiet spinhengel.

Marcel maakt ook nog een foto met zijn iphone van de snoek:

Snoek 67 cm met Iphone gefotografeerd.


Mijn spinner is helemaal verbogen na deze vangst en pas na het nodige herstelwerk kan ik verder vissen.

We proberen het nog vanaf een andere oever, maar ook dit levert niks op, zelfs geen stootje.




Omstreeks half zes houden we het voor gezien.


Geen opmerkingen: