vrijdag 21 september 2012

Marcel in Slovenië

Marcel is al een week met zijn gezin in Slovenië. Uiteraard is Marcel niet vergeten zijn vliegvisspullen mee te nemen. Hij had beloofd foto's en films van eventuele vangsten te zullen e-mailen en hij heeft woord gehouden. Het gebied waar hij zit staat bekend om zijn vele soorten forellen en vlagzalm.

Waar ligt Slovenië? Hier een plattegrondje:



Soca rivier in Slovenië:

Soca rivier in Slovenië



Allereerst een paar foto's van de schitterende omgeving daar:

Sava in  Slovenië

Hele rivier helemaal voor je zelf

Ook in Slovenië wordt de vis teruggezet:

Catch & release in  Slovenië


Marcel e-mailde nog op mijn vraag of hij al wat gevangen had:

"Ja Jan, ik had de eerste dag er een stuk of 15, 2e dag 3stuks en de rest siteseeing, morgen weer verder vissen.
Vandaag de Soca afgereden, prachtige blauwe rivier met zelfs waterslangen erin gezien, dat is iets voor volgend jaar, je komt tijd tekort hier!!!

Ik zal even wat foto's van de Soca sturen, vissen doe ik nog in de Sava Bohinjca.

Marcel"

Marcel fotografeerde nog een amerikaan met een regenboogforel:

Amerikaan met regenboogforel

Marcel stuurde nog een filmpje waar hij forellen voerde: Forellen voeren


Marcel is ook nog op de Soca geweest, hier wat sfeerbeelden:


Marcel e-mailde nog:

"Hoi Jan, vandaag nog even op de Sava Bohinjka geweest, dagvergunning was €59,- en het was het waard hoor.
Mijn 1e vis vandaag was gelijk een mooie vlagzalm, geen dikke ovm afmetingen, maar in het stromende water geeft elke vis hier veel sport.
Totaal had ik er vandaag ruim 20stuks, meeste waren regenboogjes en alleen kon ik onmogelijk alles filmen en fotograferen, maar ik stuur je zo wel wat impressies ervan...morgen weer een dag maar dan verderop, daar zag ik een vrouwtje een mooie forel vangen gisteren en daar is het €40,- p/dag.
Groeten uit Slovenië van Marcel."

Een schitterende vlagzalm van Marcel:


Vlagzalm van Marcel

Vlagzalm met Orvis reel


Terugzetten van de vlagzalm


Hier een stuk van de vlagzalm dril: Vlagzalm dril

Hier wordt de vlagzalm teruggezet: Terugzetten vlagzalm

Ook een regenboog werd door Marcel gevangen:


Regenboogforelletje

Een stukje van de dril van de regenboog forel: dril regenboogforel


Marcel stuurde nog twee foto's van de vergunningen die je moet kopen:







To be continued......


Geen opmerkingen: