zaterdag 31 december 2011

Op de valreep van 2011

Zaterdag 31 december 2011. Zelf ben ik niet wezen vissen, maar Marcel weer. Via de e-mail kreeg ik onderstaand verslag inclusief foto's.


Hoi Jan,


Ik zag vanmiddag die visser weer met dat aas daar, ik ben er toch maar op af gestapt, hij ging net weg.
Bleek een normale visser te zijn, hij had er 2 gemist met dode spiering waarvan 1 grote zei hij, leek wel of die vast zat en haak krom.


Ik ben later om 16uur even geweest met de 10grammer en het was niks met de streamer, geen tikje maar ik kon er ook niet zo ver mee werpen als de rapier met de dunne lijn. Na een half uur maar een 8cm shad eraan gedaan en eindelijk wat aanbeten/missers, om 16.45 was het raak een middelmaatje, daarna nog wat missers, ze zitten allemaal ver weg lijkt wel en allemaal in het linker stuk.
Die ene snoek was ook flink gehavend zeg, allemaal strepen op hem, op de foto's zie je het moeilijk, ik had hem in het water onthaakt en het schemerde en de flits wilde niet automatisch. Om 17.30 ging ik weg, ik zag echt niks meer en aan de wartel in de ogen hoorde ik dat ik 'er was'.


Eerder op de dag was ik nog even naar Martinhengelsport in Rotterdam geweest, een zaak puur alleen voor vliegvissen, ik krijg er eerdaags wat proefworpen en wat hengels testen.
Die Sir Edward van vroeger 'van der Heul', blijkt een nederlandse topper te zijn op dat gebied, daar heb ik ruim 30jaar geleden nog les van gehad in de hofvijver, hij komt daar ook vaak voor de hobby en is nu vertegenwoordiger van Spro brrrr bagger.




Ik hoop dat we nog vaker gaan vissen, ik vond het leuk ondanks dat ik niks ving.


groeten van Marcel.


hier nog de allerlaatste 2011 snoek....ik zal nog wat foto's maken van mijn nieuwe vliegmateriaal, wordt vervolgd...









1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Jan, ja dat was erg donker toen, had er net om ±16uur weer 1, een vette mama 80'er op de 10gr met het geel/oranje visje. Stonden 3 andere kunstaas vissers bij, dus geen foto, zij hadden niks (-;
Ze vonden hem uitzonderlijk groot en dik voor daar, meestal 50-60-70'ers. Er werd ook gejaagd zag ik om het hoekje, kon er niet bij door de harde wind.

Ik had gisteren even gevist einde A20 onder de windmolen, prachtig water met riet en zelfs lelies nog, zanderige bodem langs de kant en 1 grote mossel gevangen, blijkbaar al leeggeroofd daar, zag wel dobbers in wat struiken hangen.

groeten Marcel.