zaterdag 14 november 2009

Superzaterdag met Fairplay 5 grams spinhengel: 5 snoeken in een middag.

’s-Morgens regent het maar volgens het KNMI zou het na een paar uur droog zijn en die verwachting komt uit. Als ik ’s-middags op de fiets stap met mijn hengel is het zowaar zonnig met wel een krachtige zuiden wind. Ik weet dat ik op mijn stek redelijk beschut ben voor die zuidenwind, dus dat zit wel goed.

Om ongeveer 1 uur ’s-middags tuig ik mijn 5 grams grafiet Fairplay hengel op: ik gebruik een Pelican 50 met 14/00 Maxima nylon met trekkracht van 1,2 kg. Een klein spinnertje maakt het geheel compleet.

Hoewel het water er veelbelovend bij ligt, vang ik het eerste uur niets: ik krijg zelfs geen stootje. Dan krijg ik een aanslag en ik sla aan. Het blijkt een snoekje van ongeveer 50 cm die nog redelijk wat strijd geeft.



Na een aantal worpen krijg ik weer een aanslag. Nadat ik aansla spuit de snoek er vandoor en trekt meters nylon door de slip. Ik heb totaal geen vat op de snoek en ik vermoed een grote snoek. Even later springt de snoek in zijn volle lengte het water uit en blijkt kleiner dan ik dacht. Als ik hem bij de kant heb blijkt de enkele haak van het spinnertje iets achter de kop bovenop de rug van de snoek vast te zitten. Vals gehaakt dus en daarom leek die zo sterk. Hij blijkt 80 cm te zijn.



Even later opnieuw een aanslag en dit blijkt een snoek van 63 cm te zijn.



Na een half uur weer een aanslag: ook deze snoek vecht redelijk hard. Hij blijkt 70 cm te meten en is duidelijk een vrouwtjes snoek.


Na ongeveer een minuut of twintig vang ik nog een snoekje van ongeveer 50 cm waar ik geen foto van heb.

In totaal heb ik 5 aanslagen gehad op het spinnertje en alle vijf heb ik verzilverd. Een score van 100% en dat komt niet vaak voor!


Geen opmerkingen: