zondag 22 november 2009

Snoek gevangen

Zaterdagmiddag op snoek gaan vissen met de FP 5 grams grafiet. Dit maal gebruik ik mijn Mitchell 310 gold omdat mijn Pelican 50 niet meer goed functioneert.
De Mitchell heeft een zeer fijn afstelbare slip heb ik gemerkt. Om ongeveer 13:00 uur arriveer ik op de fiets bij mijn stek.





Na ongeveer 20 minuten krijg ik een aanslag op mijn spinnertje en sla aan: snoek! De snoek maakt geen snelle runs, maar gaat toch regelmatig door de slip. Hij blijft lange tijd diep in het water zodat ik hem pas op het laatste moment zie. De dril duurt een minuut of 3 waarbij de FP 5 grammer als een hoepel gebogen staat. De slip van het Mitchell molentje werkt uitstekend, dus dat is een goede vervanging van mijn Pelican 50. De snoek blijkt 73 cm te zijn.





Na ongeveer een half uur krijg ik weer een aanslag, maar na een 5 tal seconden schiet de snoek los. De volgende 2 uur gooi ik tevergeefs: geen enkele snoek of baars meldt zich.

Toch geniet ik van het bijna lenteachtige weer: het is een graad of 17 en de zon schijnt bij een zwakke tot matige zuiden tot zuidoosten wind.

2 opmerkingen:

Unknown zei

Hallo Ultralight.
De pelican 50 is toch eenvoudig los te halen en na te kijken?
Ik heb de mijne laatst ook in onderdelen uiteen genomen,gereinigd,gesmeerd en weer in elkaar gezet,doet het weer prima.

Jan zei

Hallo Walter,

Ik heb de mijne ook wel uit elkaar gehaald en schoongemaakt en gesmeerd, maar als ik mijn spinnertje binnenvis dat tikt er iets in de Pelican 50. Ik ben er nog steeds niet achter wat het is.
Ook is een keer de beugel afgebroken geweest, vlak bij het lijngeleiderrolletje, maar dat is weer gelast.
Wel is de het schroefdraad dol van de schroef die de beugel bij het veertje vast zet. Daar heb ik een andere schroef ingezet en dat werkt nu wel.

Ik gebruik de Pelican 50 inmiddels weer regelmatig en ondanks dat getik functioneert hij toch wel goed. Het blijven leuke molens vind ik. Ik heb ook inmiddels een Shimano Sahara en een Shimano Symetre 750, maar daar heb ik nog niet mee gevist.

Jan