Ik trof op Youtube een filmpje aan over de Waterwolf onderwatercamera. Zie deze video hoe hij er uitziet: Waterwolf onderwatercamera.
Hieronder een drietal filmpjes gemaakt met zo'n onderwatercamera. Leerzaam om te zien hoe snoek en karper het (kunst)aas benaderen.
Onderwaterbeelden 1
Onderwaterbeelden 2
Onderwaterbeelden 3
Jan
donderdag 8 januari 2015
zondag 21 december 2014
40+ baars voor Marcel
¨Nog wezen vissen Jan?
Kijk eens wat er vanmiddag uit de gracht kwam dikke 40+er…er werd ook goed snoek gevangen met dood aas o.a 95cm zag ik effe snel.
Wij vissen met nimfen en erg veel baars als bijvangst, de snoeken waren zo erg bezig dat het sneeuwde van de schubben onder water voor mijn voeten!
Oja, de vergunning was van de week al binnen zag ik net pas.
Marcel.¨
Kijk eens wat er vanmiddag uit de gracht kwam dikke 40+er…er werd ook goed snoek gevangen met dood aas o.a 95cm zag ik effe snel.
| 40+ baars van Marcel |
![]() |
| 40 + baars van Marcel |
Wij vissen met nimfen en erg veel baars als bijvangst, de snoeken waren zo erg bezig dat het sneeuwde van de schubben onder water voor mijn voeten!
Oja, de vergunning was van de week al binnen zag ik net pas.
Marcel.¨
zondag 14 december 2014
Op de snoek
Vanmiddag, zaterdag 13 december, gaan Wim en ik op de snoek. De verwachting is dat het nagenoeg droog blijft. Om één uur ga ik met de fiets op pad. Onderweg kom ik langs de plek waar straks de Blankenburgtunnel zal worden aangelegd. Er is als protest een volksbos aan gelegd. Zie hier het bord:
Even voor half twee arriveer op de afgesproken eerste stek. Ik zie direct dat door het vele malen de afgelopen dagen het water gelijk koffie is. Ik probeer het toch, maar als Wim vijf minuten later arriveert, verkassen we direct naar stek twee waar het water een stuk helderder is en waar Wim vorige week drie snoeken ving.
Al na enkele worpen pakt een snoek mijn Salmo plugje en na een korte dril kan ik hem landen.
Tot tweemaal toe krijg ik nog een volger: vooral de tweede keer is de snoek van naar schatting 70 cm mijn plug gevolgd tot vlak bij de kant en duidelijk zichtbaar. Hij laat de plug echter onaangeroerd.
Wim blijft vandaag visloos. Dan wordt het steeds donkerder op nadering van een regenbui en weldra gaat het regenen en dat blijft het zeker een uur lang. We zijn al gauw doorweekt en koud. We proberen nog een paar andere plekken op hetzelfde water, maar dat levert verder niks op. We voelen dat het flink gaat afkoelen en omdat we doornat zijn gaan we omstreeks half vijf op huis aan.
woensdag 10 december 2014
Roofblei(tje) voor Marcel
zondag 7 december 2014
Drie snoeken voor Wim
Hallo Jan,
Het was jammer dat je moest werken want gisterenmiddag was het goed visweer (licht bewolkt met zuidwesten wind).
Ik begon om twee uur en viste met de BB4 (Pezon & Michel) in combinatie met een Savage-Gear 4play herring.
Op de eerste stek leek alles compleet uitgestorven; geen spoor van leven. Na een half uurtje had ik het wel gezien en vertrok ik naar de grote plas. Ook hier leek aanvankelijk geen snoek te bekennen maar na enige tijd vissen kreeg ik ineens aanslag op aanslag. Ik had in een halfuurtje 5 aanslagen en een aantal volgers. Twee snoeken schoten echter los en ik heb er 3 kunnen landen. Een snoek van 62 cm en twee van ongeveer 55 cm. Opvallend was dat zowel de volgers als de losgeschoten en gevangen snoeken allemaal relatief kleine snoeken waren. Dat was ook gelijk een probleem omdat een van de 55 cm snoekjes de plug compleet had ingeslikt. Gelukkig konden de twee dreggen (zonder weerhaak) redelijk makkelijk worden verwijderd maar ik vind dit toch altijd wel het nadeel van vissen met pluggen. Even snel als het feest begon was het ook weer voorbij. Ik heb nog een uur gevist maar kreeg geen enkele aanslag meer. Om half vijf werd het donker en behoorlijk koud en hield ik het voor gezien.
Met vriendelijke groet,
Wim
Het was jammer dat je moest werken want gisterenmiddag was het goed visweer (licht bewolkt met zuidwesten wind).
Ik begon om twee uur en viste met de BB4 (Pezon & Michel) in combinatie met een Savage-Gear 4play herring.
Op de eerste stek leek alles compleet uitgestorven; geen spoor van leven. Na een half uurtje had ik het wel gezien en vertrok ik naar de grote plas. Ook hier leek aanvankelijk geen snoek te bekennen maar na enige tijd vissen kreeg ik ineens aanslag op aanslag. Ik had in een halfuurtje 5 aanslagen en een aantal volgers. Twee snoeken schoten echter los en ik heb er 3 kunnen landen. Een snoek van 62 cm en twee van ongeveer 55 cm. Opvallend was dat zowel de volgers als de losgeschoten en gevangen snoeken allemaal relatief kleine snoeken waren. Dat was ook gelijk een probleem omdat een van de 55 cm snoekjes de plug compleet had ingeslikt. Gelukkig konden de twee dreggen (zonder weerhaak) redelijk makkelijk worden verwijderd maar ik vind dit toch altijd wel het nadeel van vissen met pluggen. Even snel als het feest begon was het ook weer voorbij. Ik heb nog een uur gevist maar kreeg geen enkele aanslag meer. Om half vijf werd het donker en behoorlijk koud en hield ik het voor gezien.
![]() |
| Snoek van 62 cm. |
Met vriendelijke groet,
Wim
donderdag 27 november 2014
Glass King snoeken voor Wim
Hallo Jan,
Ik was gisteren wat eerder thuis en ben nog even een half uurtje gaan vissen in de wetering bij mij achter.
Aangezien jouw 5 grams Glass King net klaar was (alle wikkelingen opnieuw gelakt, kapot oog vervangen etc.) heb ik met deze hengel gevist.
Ik wilde ook wel eens vissen met een van de eerste hengels die door Schreiner zijn gebouwd!
Ik viste met de Glass King in combinatie met een Sahara 500 molentje. Bij de eerste worp had ik al een snoekje van ongeveer 50 cm (zie foto).
Bij de tweede worp weer een snoekje van 40 cm. Dit gaat aardig dacht ik.
Een paar worpen later zag ik een enorme golf achter de spinner aan komen. De spinner werd gepakt maar de snoek kwam recht op mij af en ik kreeg geen goed contact.
Het leek wel of de snoek helemaal niet door had dat hij gehaakt was.
Vlak onder de kant nam hij plots een spurt en de slip van de Sahara krijste terwijl de Glass King boog tot in het handvat.
Na een meter of 10 schoot de snoek helaas los. Ik weet niet hoe groot hij was maar aan de boeggolf in het water te zien was dit een behoorlijke snoek.
Ik heb nog een kwartiertje door gevist maar kreeg geen enkele aanslag meer. Kortom, de Glass King heeft zich in de praktijk bewezen.
Het is een leuk hengeltje dat na 50 jaar nog steeds goed bruikbaar is. Hij heeft helaas wel een manco; een oogje extra had best gemogen maar dat had je zelf ook al geconstateerd.
Ik zal hem zaterdag meenemen.
Met vriendelijke groet,
Willem
zondag 23 november 2014
Snoek voor Marcel
Marcel is vandaag nog even wezen vissen.
¨Kijk eens wat net boven kwam na diverse missers van de kleine deugniet, die moet nog veel leren dus….
Ik had net nog meer zware beuken op de Rapier, maar die waren slimmer en dus groter en lieten het daar bij.
Ik had dit kleine snoekje een beetje aan het eind bij de baron, waar het water op de kant staat, wel zo makkelijk met onthaken, ik heb het beestje niet eens aangeraakt, haak eruit en draaide zich om en zwom weg, top!
Groeten Marcel.¨
¨Kijk eens wat net boven kwam na diverse missers van de kleine deugniet, die moet nog veel leren dus….
Ik had net nog meer zware beuken op de Rapier, maar die waren slimmer en dus groter en lieten het daar bij.
![]() |
| Snoekje op de Izumi. |
Ik had dit kleine snoekje een beetje aan het eind bij de baron, waar het water op de kant staat, wel zo makkelijk met onthaken, ik heb het beestje niet eens aangeraakt, haak eruit en draaide zich om en zwom weg, top!
Groeten Marcel.¨






















