zondag 14 december 2014

Op de snoek

Vanmiddag, zaterdag 13 december, gaan Wim en ik op de snoek. De verwachting is dat het nagenoeg droog blijft. Om één uur ga ik met de fiets op pad. Onderweg kom ik langs de plek waar straks de Blankenburgtunnel zal worden aangelegd. Er is als protest een volksbos aan gelegd. Zie hier het bord:






Even voor half twee arriveer op de afgesproken eerste stek. Ik zie direct dat door het vele malen de afgelopen dagen het water gelijk koffie is. Ik probeer het toch, maar als Wim vijf minuten later arriveert, verkassen we direct naar stek twee waar het water een stuk helderder is en waar Wim vorige week drie snoeken ving.

Al na enkele worpen pakt een snoek mijn Salmo plugje en na een korte dril kan ik hem landen.










Tot tweemaal toe krijg ik nog een volger: vooral de tweede keer is de snoek van naar schatting 70 cm mijn plug gevolgd tot vlak bij de kant en duidelijk zichtbaar. Hij laat de plug echter onaangeroerd.

Wim blijft vandaag visloos. Dan wordt het steeds donkerder op nadering van een regenbui en weldra gaat het regenen en dat blijft het zeker een uur lang. We zijn al gauw doorweekt en koud. We proberen nog een paar andere plekken op hetzelfde water, maar dat levert verder niks op. We voelen dat het flink gaat afkoelen en omdat we doornat zijn gaan we omstreeks half vijf op huis aan.




Geen opmerkingen: