zaterdag 26 april 2014

Koningsdag 2014: op de brasem

Vandaag gaan Wim en ik op de brasem. Dat betekent na lange tijd weer eens met een dobber vissen i.p.v. spinner, plug of vlieg. We vissen beiden met een Fairplay brasemhengel Cobold van 315 cm. We vissen met brood.

Wanneer we omstreeks één uur arriveren op de stek, zien we geen brasems maar wel volop windes paaien. We leggen een voertje van brood met havermout en vissen met brood. Wim vangt een winde van 48 cm en nog een kleinere. Ik vang een winde van 54 cm, het lijkt wel een schubkarper. Wim vangt ook nog een aardige ruisvoorn. Het is echter niet wild, de goede tijd moet nog komen denken we.



Winde van 48 cm van Wim


Winde van Wim








Winde van 54 cm.


Ruisvoorn van Wim.



Omstreeks half vijf stoppen we.





3 opmerkingen:

marcel neerhout zei

Mooie foto's Jan, gaaf hoor die Winde's ik ga dat ook maar eens proberen…is dat weer naast 'de brug'?
Tsjonge, net weer OVM geweest, ik word er flauw van, ik vang in mijn eentje meer forel dan jullie samen voorntjes, ik wil eens wat anders, tot gauw!
Marcel.

Jan zei

Ja, naast de brug.

Geniet nou maar van die forellenvangsten want het is nu toptijd zo te zien en over een paar maanden is dat weer over.

Jan

marcel neerhout zei

Ja toptijd voor mij, bijna niemand vangt er wat iedereen klaagt, kale bedoening daar, ik mis de waterlelies )-;