zaterdag 22 maart 2014

Met z'n drieën met de nimf

Vandaag gaan Marcel, Wim en ik met de nimfhengel op voorn en of brasem. We gebruiken alle drie onze 10 feet Flextec aftma 3 vliegenhengel.
Was het vorige week nog lekker zonnig bij niet te veel wind, nu is het slechts een graad of 8 met een krachtige zuidwesten wind en valt er ook nu en dan een bui. Het voelt aan of het winter is.

Marcel verspeelt twee grote ruisvoorns en vervolgens krijg ik ook beet en sla aan: een op het oog grote voorn hangt even en dan breekt de tip. Weg vis en weg nimf. Ik bind een zelfde nieuwe nimf aan en vis weer verder. Binnen een paar minuten krijg ik weer beet en sla aan: een flinke vis hangt aan de nimf! In eerste instantie denk ik aan een grote voorn, maar al gauw blijkt het een snoekje te zijn die de nimf heeft gepakt. Ik dril voorzichtig met mijn 12/00 nylon tip en Wim schept het snoekje. Marcel zegt dat deze snoek misschien wel mijn verspeelde nimf in de bek heeft en zowaar blijkt dat zo te zijn: het snoekje heeft ook mijn zojuist verspeelde nimf in de bek. Blijkbaar was de eerste vis die ik eerder verspeelde geen voorn maar een snoek! Nadat beide nimfen uit de bek van het snoekje zijn gehaald wordt het snoekje na een paar foto's teruggezet.

Na een tiental seconden zien we op de plek langs de kant waar we het snoekje hebben teruggezet een zeer grote kolk. Mogelijk pakte een andere, grote snoek het zojuist teruggezette snoekje. We zullen het nooit weten.





Snoek op de nimf op Aftma 3



Ik vang nog een kleine ruisvoorn en daar blijft het bij. Marcel, die niet gekleed is op het koude weer, houdt het voor gezien en Wim en ik zoeken een andere stek op die uit de wind ligt. Op deze stek in de luwte vangen we echter niks en omstreeks half vijf haken we af.

Geen opmerkingen: