vrijdag 1 oktober 2010

Vrije vrijdagmiddag: ultralicht spinnen

Vandaag, vrijdag 1 oktober, is het zo mooi weer dat ik besluit een vrije middag te nemen. Ik besluit een middagje te gaan spinnen met mijn FP 5 grams grafiet spinhengel. Dit was de uitrusting:



Als ik op bij mijn favoriete water arriveer, blijkt het riet nog steeds niet gemaaid te zijn. Hierdoor kan ik de waterkant op slechts een enkele plek bereiken. Ik besluit toch de enkele bevisbare plekjes te benutten. Na een kwartiertje werpen krijg ik een aanslag op het spinnertje. Ik sla en de snoek hangt. De snoek is redelijk fel en gaat diverse keren door de slip. Als de snoek bij de kant is probeer ik een foto te maken: hengel in de rechterhand, fototoestel in de linkerhand. Dat is wel tobben:



Na meting blijkt de snoek 65 cm te zijn:



Een closeup van de snoek:


Ik vis nog een paar uur door, maar vang verder niets. Dat geeft niets, want het is prachtig weer en ik zie een torenvlak vliegen die wordt opgejaagd door een kauwtje.

Geen opmerkingen: